جمعه 30 شهریور 1403 - 03:22

کد خبر 635153

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:21:00


رونمایی از شاسی بلند الکتریکی کیا؛ EV5 به نمایشگاه مشهد آمد


/ بدون تردیدی یکی از جذاب ترین غرفه های نمایشگاه مشهد، غرفه کوشا خودرو است که در آن شاسی بلند الکتریکی کیا رونمایی شد.

اوایل تابستان بود که بحث حضور با کوشا خودرو در ایران مطرح شد و پس از آن نمونه های اولیه از این خودرو به گمرکات کشور آمد. کوشا خودرو به عنوان واردکننده محصولات کیا در دور جدید واردات شاسی بلند الکتریکی کیا را عرضه خواهد کرد و حالا این محصول را به نمایشگاه مشهد آورده است. این خودرو سومین محصول از سری تمام برقی EV کیا است و از زمان معرفی توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. طراحی فضایی و مدرن در کنار کارایی باعث می شود این خودرو از جمله برقی های جذاب در بازار کشور باشد و پیش بینی می شود در زمان عرضه استقبال خوبی از این خودرو داشته باشیم. رونمایی از این خودرو در نمایشگاه مشهد نشان دهنده آن است که کوشا خودرو برای این محصول برنامه های جدی دارد و به زودی این خودرو را در بازار خواهیم دید. در ادامه به معرفی این کراس اوور تمام برقی و جذاب می پردازیم.

مشخصات فنی شاسی بلند الکتریکی کیا
این خودرو با دو نسخه یک و دو موتوره در بازار های جهانی دیده می شود اما کوشا خودرو نمونه تک موتوره یا اصطلاحا تک دیفرانسیل را به ایران می آورد. در این نسخه پیشرانه برقی روی محور جلو توان تولید نهایت قدرت ۲۲۱ و نهایت ۳۱۰ نیوتن متر را دارد و قدرت بصورت تک سرعته به چرخ ها می رسد. انرژی لازم برای موتور برقی از پک باتری ۶۴.۲ کیلووات ساعتی تامین می شود که با هر بار شارژ آن می توان مسافتی در محدوده ۴۹۰ تا ۵۳۰ کیلومتر را پیمود.

در جلو سیستم تعلیق نوع مک فرسون و در عقب سیستم مولتی لینک را داریم. شتاب صفر تا صد در این خودرو ۸.۵ ثانیه محاسبه می شود که با توجه به وزن ۱۸۷۰ کیلوگرمی آن، بسیار راضی کننده است.

کابین و امکانات کیا EV5
در کابین هم سبک متفاوت و البته مدرن کیا را می بینیم که حس خوبی را به راننده و سرنشینان القا می کند. تریم روشن داخلی باعث متفاوت بودن طراحی داخلی شده و وجود دو صفحه نمایش بزرگ به عنوان سیستم مالتی مدیا و کلاستر، حس مدرن و پیشرفته بودن را در این خودرو به خوبی القا می کند. این خودرو در بحث امکانات هم راضی کننده ظاهر می شود و در داخل آن امکانات ایمنی و رفاهی نظیر سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، سانروف، سنسور نور، دستگیره های مخفی شونده، سیستم کنترل پایداری، ورود بدون کلید، سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل هوشمند، دوربین دنده عقب، استارت از روی ریموت و… دیده می شود.

شاسی بلند الکتریکی کیا قرار است به زودی به عرضه برسد و به سامانه عرضه خودروهای الکتریکی بیاید. باید دید واکنش بازار نسبت به ورود برقی های غیر چینی چطور خواهد بود اما تجربه تقاضای محصولات برقی آئودی نشان داد که مشتریان فارغ از برقی یا بنزینی بودن خودرو، به دنبال خودروهای با کیفیت، اصیل و جذاب غیر چینی هستند. بنابر این احتمالا تقاضای خوبی برای جدیدترین محصول کوشا خودرو در بازار داشته باشیم.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدیدکنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه در این نمایشگاه برای پوشش خبری حاضر است و سعی بر انتشار جدیدترین و جذاب ترین اخبار این رویداد خودرویی دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط