جمعه 30 شهریور 1403 - 00:43

کد خبر 635163

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 21:21:00


تمام نسخه های لاماری اینجاست؛ نگاهی به غرفه لاماری در مشهد


/ آرین پارس موتور یکی از شرکت هایی است که در نمایشگاه خودرو مشهد حضور دارد و تمامی محصولات خود اعم از را به نمایش گذاشته است.

شرکت آرین پارس موتور به عنوان یکی از خودروسازان خصوصی و وارد کننده محصولات میتسوبیشی در نمایشگاه خودرو مشهد حضور پیدا کرده و تمامی اعضای خانواده لاماری شامل لاماری ایما، لاماری ایما هیبرید و لاماری ایما برقی را با خود به این نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

اما اعضای خانواده لاماری چه ویژگی هایی دارند؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

لاماری ایما
لاماری ایما اولین کراس اوور مونتاژی شرکت آرین پارس موتور بعد از تحریم ها است و این شرکت توانست با عرضه این خودرو سهم خوبی از بازار بگیرد. لاماری ایما یا همان T5 ایوو در واقع به عنوان نسخه ای اسپرت و مدرن تر از فورتینگ T5 و یا همان FMC T5 معرفی شد. این کراس اوور نخستین بار در سال ۲۰۲۰ و در نمایشگاه گوانگژو چین رونمایی شد.

زیر کاپوت این کراس اوور یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDI) قرار دارد. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر را دارد که نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به سمت چرخ های جلو روانه می کند.

این خودرو به امکاناتی نظیر سقف سانروف پانورامیک، صندلی ۶ حالته برقی راننده، دوربین ثبت وقایع، دوربین و سنسور پارک عقب، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رینگ های ۱۹ اینچی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، دسته دنده الکترونیکی، کلاستر دیجیتال، صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و… مجهز است.

نکته جالب حضور نسخه آفرودی و کمپینگ لاماری ایما در نمایشگاه مشهد است که آرین پارس موتور آن را آماده و مهیای نمایشگاه کرده بود. این نسخه هم کاور جذابی دارد و هم لاستیک و تجهیزات آفرودی روی آن نصب شده و با این ظاهر توانست تا توجهات بسیاری را به خود جلب کند.

لاماری ایما هیبرید
با اینکه لاماری ایما به لحاظ طراحی، سبک طراحی بسیار خوبی را ارائه می دهد اما در مقایسه با رقبای خود امکانات کمتری دارد. به همین منظور شرکت آرین پارس موتور لاماری ایما هیبرید را روانه بازار کرده است که نسبت به لاماری ایما امکانات بیشتری داشته و هم مصرف سوخت پایین تری دارد. از طرفی طراحی آن نسبت به نسخه معمولی لاماری، کمی اسپرت تر است.

لاماری ایما هیبرید از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) با کد ۴E15T و یک پیشرانه الکتریکی با توان ۱۲۵ کیلوواتی بهره می برد که این دو پیشرانه می توانند نهایت قدرت ۱۶۸ الی ۱۷۴ اسب بخار و نهایی ۲۸۰ الی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۳ لیتر گزارش شده است که عدد بسیار خوبی برای این لاماری ایما HEV به حساب می آید.

سنسور نور، سنسور باران، اتوهلد، ترمز پارک برقی، حالت های مختلف رانندگی، ترمز پارک برقی، سقف پانوراما، نور پردازی داخلی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، چراغ روشنایی روز، کروز کنترل، درب صندوق عقب برقی، DOW، فناوری LED چراغ ها، محفظظه خنک کننده، سیستم تصفیه هوای داخل کابین، ماساژور صندلی راننده، گرم کن و سردکن صندلی های ردیف جلو، استارت دکمه ای، دوبین ثبت وقایع و… از جمله  امکانات لاماری ایما هیبرید است.

لاماری ایما برقی
بعد از آن که شرکت آرین پارس موتور از لاماری ایما هیبرید رونمایی کرد، مسیر این شرکت برای عرضه نسخه تمام برقی لاماری هموار شد. لاماری ایما تمام برقی یک پیشرانه الکتریکی۲۰۰ با گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع تک سرعته اتوماتیک است که توان را به چرخ های جلو می رساند. ظرفیت باتری های این خودرو ۸۵.۹ کیلووات ساعت است که در صورت کامل بودن ظرفیت باتری ها می توان مسافتی بالغ بر ۶۳۰ کیلومتر را پیمایش کرد.

نسخه برقی لاماری ایما پکیج کاملی از آپشن ها و امکانات را ارائه می دهد که از جمله آنها می توان به؛ ترمز پارک برقی، اتوهلد، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، رادار بین خطوط، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، رادارهای نقطه کور و هشدار تصادف از جلو، کنترل کشش و کنترل پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی ‌مدیا ۱۰.۲۵ اینچی، ورود بدون کلید، چراغ روشنایی روز، اتولایت، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف پانوراما و… اشاره کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه برای پوشش کامل خبری ۲۴ امین نمایشگاه خودروی مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط