جمعه 30 شهریور 1403 - 01:07

کد خبر 635184

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:33:12


رقیب اپل ویژن پرو و متا کوئست پرو؛ هدست پیشرفته HTC Vive Focus Vision رونمایی شد


زومیت/ هدست واقعیت ترکیبی Vive Focus Vision شرکت HTC معرفی شد؛ محصولی با سخت‌افزار قدرتمند برای کسب‌وکارها و سرگرمی.
 
HTC هدست واقعیت ترکیبی جدید خود را با نام Vive Focus Vision رونمایی کرد. این هدست ترکیبی از نیازهای کاربران حرفه‌ای و کاربران عادی را هدف قرار داده است و بدین‌ترتیب می‌تواند به رقیب اپل ویژن پرو و متا کوئست پرو تبدیل شود.

Vive Focus Vision از نظر ظاهری شباهت‌هایی به Vive Focus 3 و Vive Elite XR دارد و ازنظر مشخصات فنی، خیلی متمایز به‌حساب نمی‌آید. در واقع بسیاری از مشخصات هدست واقعیت مجازی HTC به Vive Focus 3 شباهت دارد؛ محصولی که در سال ۲۰۲۱ برای کسب‌وکارها معرفی شد. شباهت این دو مدل به‌حدی است که حتی می‌توانید از لوازم جانبی Vive Focus 3 برای Vive Focus Vision نیز استفاده کنید.

طبق اعلام HTC، هدست واقعیت ترکیبی Vive Focus Vision از لنزهای Fresnel با دو نمایشگر LCD با وضوح ۲۴۴۸ در ۲۴۴۸ پیکسل برای هر چشم و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. میدان دید محصول مورد بحث ۱۲۰ درجه است و امکان تنظیم فاصله‌ی کانونی (IPD) آن بین ۵۷ تا ۷۲ میلی‌متر وجود دارد.

 HTC
Vive Focus Vision برای نمایش دنیای واقعی در محیط واقعیت مجازی، از قابلیت PassThrough رنگی به همراه دو دوربین رنگی و حسگرهای تشخیص عمق استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جالب این محصول می‌توان به چهار دوربین ردیابی رو به جلو و حسگر مادون قرمز اشاره کرد که ردیابی دست‌های کاربر را آسان‌تر می‌کند. این هدست همچنین از کنترلرهای مشابه Vive Focus 3 بهره می‌برد.

یکی از قابلیت‌های جالب Vive Focus Vision، ردیابی چشم است که با استفاده از آن می‌تواند جهت نگاه کاربر را تشخیص دهد و تنظیمات لازم را اعمال کند. این دستگاه از تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 نسل یک به‌همراه ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

با وجود اینکه Vive Focus Vision در دسته‌ی هدست‌های واقعیت ترکیبی قرار می‌گیرد، قابلیت اجرای کامل بازی‌های واقعیت مجازی را از طریق استیم (Steam) و پلتفرم اختصاصی HTC یعنی Viveport ارائه می‌کند. علاقه‌مندان برای خرید هدست واقعیت مجازی جدید HTC باید ۱۰۰۰ دلار بپردازند که به‌میزان چشمگیری نسبت‌به ویژن پرو ارزان‌تر است. این محصول از ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر ۱۴۰۳) روانه‌ی بازار خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط