جمعه 30 شهریور 1403 - 12:49

کد خبر 635528

جمعه 30 شهریور 1403 - 10:43:47


بازسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به پایان رسید


تسنیم/ استاندار کرمانشاه گفت: بازسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه که از نیمه دوم بهار ۱۴۰۲ شروع شده بود، به اتمام رسید.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه اظهار داشت: این پروژه بهسازی از نیمه دوم بهار 1402 آغاز شد و براساس نظرات کارشناسی باند اصلی فرودگاه به اندازه‌ای تخریب شده بود که امکان ترمیم آن وجود نداشت و عملا آن را شخم زدیم. 

وی با بیان اینکه فرودگاه کرمانشاه باید هشت سال پیش بهسازی می‌شد افزود: تابستان سال گذشته تنها صرف جمع آوری باند اصلی شد و در فصل بارش و سرما امکان انجام آسفالت ویژه باند فرودگاه را نداشتیم و همین موضوع کار را چند ماه به تاخیر انداخت. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از فرصت زمستان برای جمع آوری قیر مورد نیاز آسفالت باند اصلی فرودگاه استفاده شد گفت: از پایان زمستان سال گذشته کار آسفالت باند اصلی آغاز شد که دو کارخانه آسفالت، مصالح ویژه مورد نیاز باند اصلی فرودگاه را تأمین کردند. 

صحرایی با بیان اینکه چند روز پیش لایه آخر آسفالت باند اصلی فرودگاه به پایان رسیده و این باند اکنون کاملا بازسازی و آماده بهره برداری شده است افزود: در حال حاضر تنها کارهای مربوط به آماده‌سازی حاشیه‌های باند و سیستم روشنایی باقی مانده است که در زمان کوتاه پیش رو این اقدامات هم انجام و باند بهره برداری می‌شود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط