جمعه 30 شهریور 1403 - 13:19

کد خبر 635529

جمعه 30 شهریور 1403 - 10:44:23


بهمنیار حذف شد؛ تلاش گلشادنژاد و خاکسار برای نشان برنز آسیا


تسنیم/بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از بامداد امروز آغاز شد و دو نماینده کشورمان به دیدار رده‌بندی راه یافتند و سارا بهمنیار نیز از دور مسابقات حذف شد.
روز نخست بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از بامداد امروز (جمعه) در شهر هانگژو چین آغاز شد و نمایندگان کاراته کشورمان در بخش بانوان به روی تاتامی رفتند که حاصل تلاش آنها صعود طراوت خاکسار و آتوسا گلشادنژاد به دیدار رده‌بندی و حذف سارا بهمنیار بود.
در رقابت‌های وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار در دور نخست استراحت کرد و در ادامه با نتیجه 10 بر 2 دئا دوینا از اندونزی را شکست داد. او در دور سوم پس از تساوی صفر - صفر  مقابل ازداولت از قزاقستان، در هانتی (رأی داوران) به‌عنوان فرد پیروز معرفی شد، اما در مرحله نیمه نهایی 7 بر صفر مغلوب مای هوآنگ دارنده نشان طلا و نقره آسیا از هنگ‌کنگ شد و از صعود به دیدار نهایی بازماند. خاکسار برای کسب نشان برنز روز یکشنبه به مصاف آری شیما از ژاپن خواهد رفت.
آتوسا گلشادنژاد در رقابت‌های وزن 61- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه 8 بر صفر الخلادینی از عربستان را شکست داد و در دور سوم نیز با نتیجه 5 بر صفر مقابل ساره العامری دارنده نشان نقره آسیا 2023 از امارات به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. گلشادنژاد در این مرحله در حالی که تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه 4 بر یک از گانگ لی قهرمان جهان و دارنده برنز المپیک از چین پیش بود با اخطار داوران هانسوکو شد و از راهیابی به فینال بازماند. گلشادنژاد روز یکشنبه برای کسب نشان برنز باید با زکیه عدنان دارنده برنز آسیا از مالزی روبه‌رو شود.
در وزن 50- کیلوگرم نیز سارا بهمنیار در دیدار نخست با نتیجه 7 بر 5 مقابل وانگ از چین تن به شکست داد و با باخت این کاراته‌کا از راهیابی به جدول شانس مجدد بازماند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط