جمعه 30 شهریور 1403 - 12:52

کد خبر 635546

جمعه 30 شهریور 1403 - 11:07:28


برداشت بیش از ۳۰ هزار تن موز از موزستانهای دشتیاری


صدا و سیما/ مدیر جهادکشاورزی دشتیاری گفت: این شهرستان با دارا بودن یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار موزستان سالیانه افزون بر ۳۰ هزارتن موز در منطقه تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

منصور رئیسی، مدیر جهادکشاورزی دشتیاری عنوان کرد: امسال با همت سرمایه‌گذاران وکشاورزان منطقه، ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت موزستان‌های این شهرستان افزایش یافته است.
وی سطح زیر کشت محصولات باغی دشتیاری را دو هزار و ۳۰۰ هکتار از انواع میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله انبه، گواوا، کنار، چیکو، لیموترش، و نخیلات عنوان کرد و گفت: موز، کنار و گواوا عمده محصول گرمسیری تولیدی این شهرستان در جنوب سیستان وبلوچستان است.
مدیر جهادکشاورزی دشتیاری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن موز از موزستان‌های دشتیاری برداشت و به بازار سطح کشور عرضه شده است.
رئیسی گفت: سیل اواخر سال گذشته و فروردین امسال به ۲۰۰ هکتار از موزستان‌های دشتیاری آسیب جدی وارد کرد.
وی افزود: شهرستان مرزی و ساحلی دشتیاری دارای ۱۶۴ روستا با ۱۰۷ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار خانوار و ۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.
مدیر جهادکشاورزی دشتیاری  گفت: سیستان و بلوچستان با حدود پنج هزار هکتار موزستان که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور هستند و تولیدسالیانه حدود ۱۴۰ هزار تن موز رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز کشور را دارد.
وی افزود: بیشترین موزستان‌های سیستان و بلوچستان در دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط