جمعه 30 شهریور 1403 - 17:01

کد خبر 635631

جمعه 30 شهریور 1403 - 12:43:00


نرم‌افزار «ویندوز» برای آیفون، مک و گوشی‌های اندرویدی منتشر شد


زومیت/ نرم‌افزار جدید مایکروسافت امکان استریم ویندوز را ازطریق آیفون، آیپد، مک، اندروید و کامپیوترهای شخصی فراهم می‌کند.
 
مایکروسافت امروز از اپلیکیشنی برای مک، iOS ،iPadOS، مرورگرهای وب، اندروید و حتی خودِ ویندوز رونمایی کرد که درواقع برای استریم ویندوز طراحی شده است.

مراحل آزمایشی اپلیکیشن جدید ویندوز از یک‌سال قبل آغاز شده است و ازجمله امکانات آن می‌توان به شخصی‌سازی صفحه‌ی اصلی، پشتیبانی از چند مانیتور و USB اشاره کرد. این ابزار به کاربر اجازه می‌دهد درست مثل زمانی‌که به‌طور مستقیم به کامپیوتر ابری وصل شده‌ است، از ویژگی‌های جانبی مانند وبکم، فضای ذخیره‌سازی اکسترنال و پرینتر استفاده کند.

اپلیکیشن جدید ویندوز مایکروسافت فعلاً دردسترس حساب‌های کاری و آموزشی این شرکت قرار دارد. درواقع هدف اصلی ابزار مورد بحث، هدایت کاربران فعلی سرویس‌های Remote Desktop و سایر سیستم‌عامل‌ها به این پلتفرم جدید است. غول فناوری اهل ردموند از سال‌ها قبل اپلیکیشن‌های مشابهی برای اتصال از راه‌دور به کامپیوترها در ویندوز ارائه می‌کند که از‌جمله می‌توان به Remote Desktop Connection اشاره کرد؛ قابلیتی که هنوز هم بخشی از ویندوز ۱۱ به‌شمار می‌رود. این اپلیکیشن‌ها برای اتصال به کامپیوترهای کاری ازطریق لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی بسیار مفید هستند.

هنوز نمی‌دانیم مایکروسافت امکان دسترسی به اپلیکیشن جدید ویندوز را ازطریق حساب‌های کاربری شخصی فراهم خواهد کرد یا خیر. سال گذشته مشخص شد این شرکت هدف بلندمدتی برای انتقال کامل ویندوز به فضای ابری دارد تا بتواند خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی را بهبود دهد و امکان جابه‌جایی کامل تجربه‌ی دیجیتال کاربران را فراهم کند.

کاربران می‌توانند اپلیکیشن جدید ویندوز مایکروسافت را از فروشگاه مایکروسافت دریافت کنند. این اپلیکیشن ازطریق اپ‌استور برای مک، iOS و iPadOS دردسترس قرار دارد و نسخه‌ی اندروید نیز از امروز وارد مرحله‌ی پیش‌نمایش عمومی می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط