جمعه 30 شهریور 1403 - 17:15

کد خبر 635746

جمعه 30 شهریور 1403 - 14:41:09


پیش‌بینی خرید تضمینی گندم با نرخ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان


مهر/ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا قیمت خرید گندم دربودجه سال ۱۴۰۴ تأمین اعتبار شود،گفت:پیش‌بینی می شود خرید تضمینی گندم امسال با نرخ ۲۰ هزار و ۵۰۰تومان انجام شود.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس صبح جمعه در گردهمایی آغاز کشت پاییزه استان فارس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا قیمت خرید گندم در بودجه سال ۱۴۰۴ تأمین اعتبار شود، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم امسال با نرخ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان انجام شود.

وی ادامه داد: امروز کشاورزان بالغ ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید و در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که تلاش شده است تا در این زمینه در سال زراعی آتی در حوزه کشت پاییزه به خودکفایی برسیم، افزود: هفته گذشته شورای قیمت‌گذاری پیرامون گندم، جو، کلزا و ذرت تشکیل و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد که این هفته برای تصمیم نهایی وارد کمیسیون کشاورزی مجلس می‌شود.

عسکری در ادامه به موضوع ارائه تسهیلات در خصوص مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه هر بانک مکلف است ۱۵ درصد از اعتبارات خود را در قالب نرخ ارزان در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

وی ادامه داد: در حوزه واردات ماشین آلات کشاورزی در نظر داریم به طور خاص تراکتورهای با اسب بخار بالا و با نام تجاری بین‌المللی وارد کنیم و به نوعی حوزه مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت را نوسازی کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت را مکلف کردیم تا در حوزه امنیت غذایی هر آنچه لازم است در اختیار دستگاه‌ها قرار دهد به طور خاص به وزارت جهاد کشاورزی تعلق گیرد و در بحث نهاده‌های کشاورزی نیز اعتبارات دیده شده و باید از اعتبارات جانبی استفاده کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط