جمعه 30 شهریور 1403 - 21:05

کد خبر 635928

جمعه 30 شهریور 1403 - 18:44:15


هوای قزوین از فردا گرم‌تر می‌شود  


ایمنا/ مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از فردا (شنبه) تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی نسبتاً پایدار خواهد بود و دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

یوسف شیخ‌الملوکی، مدیرکل هواشناسی استان قزوین از گرم‌تر شدن هوای استان در نیمه نخست هفته آینده خبر داد و اظهار داد: از فردا (شنبه سی‌ویکم شهریور) تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی نسبتاً پایدار خواهد بود و دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.
وی با یادآوری هشدار سطح زرد بارندگی برای ساعات عصر و شامگاه امروز اضافه کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی در ساعات عصرگاهی و شامگاهی امروز جمعه با گذر امواج تراز میانی جو شاهد افزایش ابر و در همه مناطق استان قزوین رگبار، رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای شدید خواهیم داشت.
مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به تشکیل ابرهای همرفتی و ناپایداری‌های محلی تا پایان امروز گفت: لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی از اثرات مخاطره بارش‌های رگباری خواهد بود و رعایت احتیاط لازم در رانندگی ضروری است.
شیخ‌الملوکی افزود: همچنین احتمال آب‌گرفتگی و بالا رفتن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد و مردم باید از اتراق در حاشیه و حریم رودخانه‌ها دوری کنند. در ضمن احتمال برخورد صاعقه داریم و پرهیز از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضاهای باز، اماکن و نواحی مرتفع باید مراعات شود.
وی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید لحظه‌ای احتمال خیزش گردوخاک محلی وجود دارد و به همین خاطر گروه‌های حساس باید از تردد غیرضروری در محیط‌های بیرون از منزل خودداری کنند.
عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین از احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هم خبر داد و گفت: در این زمینه کشاورزان، باغداران و سازمان جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم را اتخاذ و اجرایی کنند.
  
  
  
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط