جمعه 30 شهریور 1403 - 22:53

کد خبر 635940

جمعه 30 شهریور 1403 - 18:03:00


عکس/ بزرگترین بخش ICU استان کرمانشاه افتتاح شد


تسنیم/ دو پروژه بهداشت و درمان از جمله مگا آی‌سی‌یو بیمارستان فارابی کرمانشاه به عنوان بزرگترین بخش آی‌سی‌یو استان، امروز با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

دو پروژه بهداشت و درمان شامل ساختمان شماره دو دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی و مگا آی‌سی‌یو بیمارستان فارابی امروز با حضور مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

نخستین پروژه امروز ساختمان شماره دو دانشکده تغذیه بود که به گفته احسان صادقی؛ رئیس دانشکده تغذیه و صنایع غذایی کرمانشاه 550 مترمربع زیربنا دارد و کار ساخت آن از سال 99 آغاز شده است

وی عنوان کرد: این ساختمان در دو طبقه احداث شده و شامل 22 اتاق از جمله سالن کنفرانس آموزشی با تجهیزات کامل است و برای ساخت آن 15 میلیارد تومان از محل درامدهای دانشگاه هزینه شده است.

رئیس دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی از سال 96 افتتاح شده و اکنون 200 دانشجو در مقاطع کارشناسی تا PHD دارد و از نظر جایگاه علمی بعد از دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امروز یکی دیگر از پروژه‌های خوب استان افتتاح شد؛ پروژه بزرگ بسیار راهبردی که گام‌ خوبی در جهت قطب شدن استان کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: این مجموعه بزرگترین بخش آی‌سی‌یو یکپارچه استان کرمانشاه با 22 تخت از جمله دو تخت ایزوله است که می‌تواند جان هزاران بیمار را با همکاری متخصصان نجات دهد.

استاندار کرمانشاه گفت: امروز همچنین ساختمان جدید دانشکده تغذیه افتتاح شد و مجموعه این اقدامات در کنار اقدامات گذشته و آینده می‌تواند استان کرمانشاه را به جایگاه برتر در حوزه بهداشت و درمان برساند.

صحرایی افزود: این مجموعه فرصت بسیار خوبی برای خدمت‌رسانی به هموطنان و پذیرش بیمارانی از استان‌ها و کشورهای همسایه است.

افتتاح بزرگترین بخش آی‌سی‌یو یکپارچه استان کرمانشاه

قباد محمدی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: بخش مگا ICU بیمارستان فارابی با 850 مترمربع، دارای 22 تخت شامل دو تخت ایزوله و 20 تخت ICU است و در این بخش از جدیدترین تجهیزات پزشکی استفاده شده و اتاق رادیولوژی پرتابل این بخش قرار دارد.

وی عنوان کرد: تخت‌های این بخش مجهز به دوربین مدار بسته است و تصاویر در دو ایستگاه پرستاری رصد می‌شود، همچنین سیستم‌ PACS یا سیستم بایگانی و ارتباطات تصویر جهت ارتقای کیفیت خدمات در این بخش وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با راه اندازی بخش مگا ICU در بیمارستان فارابی خلاء کمبود تخت ICU رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه 70 میلیارد تومان برای ساخت این بخش صرف شده است بیان کرد: این بخش برای خدمت‌رسانی به بیماران سکته مغزی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

 


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط