جمعه 30 شهریور 1403 - 21:06

کد خبر 635941

جمعه 30 شهریور 1403 - 19:06:25


راهداران شرق سمنان، جامانده از حقوق و مزایا


تسنیم/ سرگردانی ۶ ساله راهداران شرق استان سمنان برای دریافت مطالباتشان تجمع سه روزه را در اداره‌کل راه و شهرسازی شرق استان رقم زد.

همه ما بارها و بارها در گذر از جاده‌های کشور شاهد تلاش‌های سخت کوشانه این مردان بی‌ادعا در روزهای گرم‌وسرد سال بوده‌ایم و خوب می‌دانیم تلاش این مردان زحمت‌کش و بی‌ادعا آرامش رانندگی در جاده‌ها را به‌همراه داشته است.

اما اینکه 6 سال آزگار حقوق این افراد نصفه و نیمه پرداخت شده و ماه‌ها به تأخبر بیفتد؛ موضوع عجیبی است که گویا متأسفانه در شاهرود واقعیت دارد.

جالب‌تر آن است که در طول این 6 سال هیچ عکس‌العمل و اقدامی از سوی مسئولان استان سمنان برای حل مشکل مزمن آنان انجام نشده است. حالا سوال اینجاست  که چرا تاکنون و در این مدت 6 سال هیچ راهکاری توسط مسئولان ارائه داده نشده است؟ سه روز متوالی است این مردان زحمت‌کش با حضور در اداره کل راه و شهرسازی شرق استان مطالباتی را پیگیری می‌کنند که قطعاً حق آنان است. در پی پیگیری این امر به سراغ آنها می‌رویم تا بدانیم این مطالبات چیست؟

احقاق حقوق راهداران از مطالبات به‌حق آنها است

یکی از کارکنان راهداری شرق استان با اشاره به اینکه احقاق حق و حقوق ما از مطالبات به‌حق است، گفت: با وجود اینکه راننده یک خودروی سنگین راهداری هستم و طبق قانون باید مبلغ 33 میلیون و 500 هزار تومان حقوق دریافت کنیم؛ اما متاسفانه ماهانه مبلغ 11 میلیون و 600 هزار تومان بدون هیچ نوع امتیازی حقوق دریافت می‌کنم.

وی با بیان اینکه خیلی از مسائلی چون اضافه کار، پرداخت مبلغ غذا و امتیازات دیگر که باید پیمانکار در راستای احقاق حقوق کارگر انجام دهد؛ تا کنون پرداخت نشده است، افزود: تجمع ما در راستای احقاق حق‌وحقوق است.

یکی دیگر از کارکنان راهداری شرق استان سمنان با تأکید بر اینکه از زمانی‌که تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و حوزه راهداری از ادارات راه و ترابری سابق تفکیک شد، همه مزایا و اعتبارات راهداران شاهرود و میامی را با خود برده است، ابراز داشت: این کارکنان با تلاش شبانه‌روزی در تمام ایام سال و فصول مختلف کارهای و اقدامات راهداری را انجام داده ولی با عدم احقاق حق حقوق خود مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه ما علاوه برحق و حقوق خود از هیچ‌یک از مزایای راهداری بهره‌مند نیستیم، اظهار داشت: "همه راهدارهای کشور در تما م استان‌ها از تمامقققق مزایای راهداری برخوردار هستند؛ اما ما با وجود اینکه علاوه‌بر اقدامات استان اقداماتی را به‌ صورت کمکی به استان‌های همجوار هم انجام می‌دهیم سازمان راهداری ما را به رسمیت نمی‌شناسد."

این پرسنل زحمتکش راهداری با بیان اینکه با توجه به چارت سازمانی که از سال 98 اجرایی شد, حق‌وحقوق و مزایای این قشر زحمت‌کش طبق قانون پرداخت نشده است، اعلام داشت: باوجود این‌که حدود 6 سال است که این تفکیک صورت‌گرفته پیگیری‌های بسیاری انجام شد اما هنوز هیچ نتیجه‌ای دریافت نشده است.

همچنین یکی دیگر از کارکنان راهداری با اشاره به اینکه 6 سال است که درگیر این مشکل هستیم، عنوان داشت: ما کار و فعالیت راهداری انجام می‌دهیم و پست ما راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه هیچکدام از دستگاه‌ها از جمله سازمان راهداری و راه و شهرسازی این موضوع را به رسمیت نمی‌شناسد، اظهار داشت: امیدواریم با ارائه راهکار درست این مطالبه به‌حق راهدارهای شرق استان مرتفع شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط