جمعه 30 شهریور 1403 - 23:50

کد خبر 636024

شنبه 31 شهریور 1403 - 13:01:00


نگاهی به هونداهای وارداتی شرکت آذریوردسال در نمایشگاه خودروی مشهد


/ آذریوردسال یکی از شرکت هایی است که با دست پر به نمایشگاه خودرو مشهد آمده است. در این مطلب سعی داریم نگاهی به محصولات این شرکت داشته باشیم.

شرکت آذر یورد سال چند وقتی است که واردات را در دستور کار خود قرار داده و قرار است محصولات این برند را در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی و سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان عرضه کند.

شرکت آذریورد سال  در نمایشگاه خودروی مشهد امسال شرکت کرده است و محصولات وارداتی برند هوندا را در غرفه خود به نمایش گذاشته است. در این مطلب می خواهیم نگاهی به این محصولات بیاندازیم.

پرچم دار محصولات هوندا که قرار است با آذریورد سال به ایران بیاید هوندا CR-V است که در واقع یک SUV جذاب است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ عرضه شده است و آخرین نسل آن در سامانه یکپارچه خودرو های جانبازان عرضه می شود.

تولید توان و گشتاور در هوندا CR-V توسط پیشرانه هیبریدی تولید می شود. پیشرانه بنزینی این خودرو در حقیقت یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که نهایتا می تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اینکه در بسیاری از موارد نیروی محرکه به صورت ترکیبی به چرخ ها منتقل می شود اما بخش اعظمی از توان تولیدی، توسط پیشرانه الکتریکی این خودرو به چرخ ها منتقل می شود. پیشرانه الکتریکی HONDA CR-V می تواند نهایت قدرت ۱۸۴ و نهایی ۳۳۵ نیوتن متر را تولید کند و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ ها منتقل کند.

در هوندا CR-V می توان امکانات بسیار جذابی را مشاهده کرد که از جمله آنها می توان به؛ ۱۱ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم کن فرمان، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، رادار نقطه کور، سیستم صوتی حرفه ای BOSE، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، ترمز اضطراری خودکار، رادار تابلو خوان، سیستم تشخیص خواب آلودگی، کورنرینگ لایت، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، اپل کارپلی، اندروید اتو و… اشاره کرد.

کراس اوور جذاب هیبریدی دیگری که در غرفه این شرکت دیده می شود هوندا ZR-V است که طراحی جوان پسندانه تری نسبت به دیگر محصولات هوندا در این غرفه دارد. پیشرانه هیبریدی این خودرو بسیار شبیه به پیشرانه مورد استفاده در هوندا CR-V است و به لحاظ اعداد و ارقام بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

پیشرانه بنزینی این خودرو، یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که می تواند روی هم رفته ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این حال بخش عظیمی از توان این خودرو توسط پیشرانه الکتریکی ۱۸۴ اسب بخاری تامین می شود که می تواند تا ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ های جلو قرار دهد. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه این خودرو به وسیله جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود که یکی از جذابیت های مهندسی این خودرو، عملکرد جذاب جعبه دنده E-CVT این خودرو است.

به لحاظ آپشن و امکانات این خودرو نیز می توان به؛  ۱۱ کیسه هوا، سیستم صوتی BOSE، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، گرم کن صندلی های ردیف جلو، استارت دکمه ای، سنسور حرکتی پا، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، اتوهلد، ترمز پارک برقی، پشت آمپر دیجیتال، آینه وسط الکتروکرومیک، گرم کن غربیلک فرمان، هد آپ  دیسپلی، اپل کارپلی، اندروید اتو، شارژر بی سیم، سنسور باران، سنسور نور و… اشاره کرد.

اما در کنار این کراس اوور های جذاب دو سدان خانوادگی نیز دیده می شود که گزینه های بسیار خوبی برای بازار ایران به شمار می روند. یکی از آنها هوندا Civic است که قبلا به صورت محدود در بازار ایران عرضه شده است و نسل جدید این خودرو قرار است با آذر یورد سال به ایران بازگردد.

این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با کد L15BG بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

از جمله امکاناتی که این خودرو در اختیار سرنشینان قرار می دهد می توانیم به؛ ۸ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار حرکت بین خطوط ، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیق پذیر، سنسور نور، سنسور باران، سیستم تشخیص خستگی، فرمان کمکی برقی، حالت های مختلف رانندگی ، صفحه نمایش مولتی مدیا ۹ اینچی با ۸ بلندگو، اپل کارپلی، اندروید اتو، دنده پشت فرمان، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه ای، سنسور پارک جلو و عقب و… اشاره کرد.

سدان دیگری که در غرفه این شرکت در معرض دید عموم قرار گرفته هوندا CITY است که قرار است فیس لیفت نسل هفتم آن به صورت وارداتی در بازار خودرو ایران عرضه شود. هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال‌ با موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی به ایران آمده است. این پیشرانه حدود ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار یک گیربکس اتوماتیک CVT قرار می‌دهد تا از این طریق نیروی موتور به چرخ‌ های جلو انتقال پیدا کند.

هوندا سیتی در میان دیگر محصولات هوندا آپشن های کمتری را در اختیار کاربران قرار می دهد اما با این حال امکانات خوبی در این خودرو دیده می شود. شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، فرمان برقی، پدل شیفتر، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچی مالتی مدیا، اندروید اتو و اپل کارپلی، حسگر نور، چراغ‌های LED، رینگ چرخ آلومینیومی و… تنها بخشی از آپشن های این خودرو است.

 بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه برای پوشش کامل خبری ۲۴ امین نمایشگاه خودروی مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط