دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:57

کد خبر 63667

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 14:22:01


پرداخت کرایه تاکسی در قزوین الکترونیکی شد


خبرآنلاین/ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین از تجهیز ناوگان تاکسیرانی قزوین به سیستم پرداخت الکترونیک کرایه (QR-code) برای نخستین‌ بار خبر داد.

محمدرضا وثوق‌نیا، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با اعلام این خبر، اظهار کرد: داشتن وجه نقد و یا تهیه پول خرد همواره یکی از معضلات مهم تاکسیرانان و شهروندان بوده است، لذا برای نخستین‌ بار ناوگان تاکسیرانی قزوین به سیستم پرداخت الکترونیک (QR-code) مجهز شد و همین امر، ضمن رفع دغدغه نداشتن وجه نقد و جلوگیری از اتلاف وقت از لحاظ بهداشتی نیز اهمیت فراوان دارد.
وی افزود: برای اجرای این طرح، با هماهنگی با بانک شهر برای تمامی رانندگان ناوگان تاکسیرانی در این بانک حساب باز شده و برچسب الکترونیک پرداخت کرایه نیز توسط سازمان تهیه و جهت نصب در اختیار شرکت تعاونی تاکسیرانان قرار گرفته و در حال نصب بر روی تاکسی‌های ناوگان تاکسیرانی است.
وثوق‌نیا توضیح داد: در هر تاکسی دو برچسب در شیشه‌های مثلثی ردیف عقب و یک‌ برچسب در شیشه جلو نصب گردیده تا مسافرین برای پرداخت الکترونیک کرایه مشکلی نداشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: شهروندان گرامی برای پرداخت کرایه از طریق این سیستم، کافی است پس از اطمینان از اتصال گوشی تلفن همراه خود به اینترنت، نسبت به نصب نرم‌افزارهای تاپ، سپ و یا آیدی‌پی اقدام کرده و با انتخاب آیکون قبض و اسکن برچسب الکترونیک، کرایه خود را با ساده‌ترین شکل ممکن پرداخت کنند.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط