شنبه 31 شهریور 1403 - 21:23

کد خبر 636680

شنبه 31 شهریور 1403 - 16:46:40


بازی Concord بودجه سرسام‌آوری داشته است


زومجی/ بر اساس گزارش منتشر شده توسط کالین موریارتی، بازی شکست‌خورده Concord بودجه‌ای ۴۰۰ میلیون دلاری داشته است.

بازی Concord در اوایل ماه سپتامبر و تنها دو هفته پس از عرضه، آفلاین شد و سونی تصمیم گرفت به تمامی خریداران آن مبلغ مشخصی را بازگرداند؛ اتفاقی که مطمئنا یکی از بزرگ‌ترین و پرسروصداترین شکست‌های تاریخ پلی استیشن به شمار می‌رود. حال اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه محکوم به شکست منتشر شده است که خبر از بودجه نجومی توسعه آن می‌دهد.

طبق گفته کالین موریارتی، بازی Concord بودجه‌ای در حدود ۴۰۰ میلیون دلار داشته است که آن را به بزرگ‌ترین بازی پلی استیشن از نظر بودجه تبدیل می‌کند. در مقام مقایسه Marvel’s Spider-Man 2 بودجه‌ای ۳۱۵ میلیون دلاری داشت و The Last of Us Part 2 و Horizon Forbidden West هر کدام ۲۰۰ میلیون دلار از بودجه شرکت را به خود اختصاص داده بودند.

موریارتی در قسمت اخیر پادکست Sacred Symbols ادعا می‌کند که تمامی اطلاعات خود را از توسعه‌دهنده سابق استودیوی فایرواک (سازنده Concord) به دست آورده است. زمانی که بازی وارد مرحله آلفای توسعه شد، حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای آن هزینه شده بود. بازی در این مرحله «شکلی خنده‌دار» داشت و کار روی المان‌های اصلی آن صورت نگرفته بود.
 
همچنین کارهای مهم زیادی به استودیوهای خارجی برون‌سپاری شدند. سونی برای رساندن بازی به سطح قابل قبولی از کیفیت، تصمیم گرفت تا در این مرحله ۲۰۰ میلیون دلار دیگر برای آن هزینه کند. کالین موریارتی در ادامه ادعا می‌کند که رقم کلی ۴۰۰ میلیون دلار شامل پولی نمی‌شود که سونی برای تصاحب استودیوی فایرواک هزینه کرده بود.

طبق گفته او، توسعه Concord با مشکلات «مثبت‌گرایی سمی» همراه بود که به معنای نادیده گرفتن بازخوردهای منفی در مورد بازی است. هرمن هالست یکی از مدیران ارشد پلی استیشن، معتقد بود که Concord پتانسیل یک موفقیت بزرگ برای این شرکت، حتی در سطح چیزی مانند جنگ ستارگان را دارد؛ از این بازی به عنوان «آینده پلی استیشن» یاد می‌شد و کارمندان امید زیادی به آن داشتند.

پیش از آفلاین شدن Concord، گزارش‌ها ادعا می‌کردند که تنها ۲۵ هزار نسخه از آن به فروش رفته است. از آن زمان تاکنون آینده بازی و استودیوی سازنده‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و سونی نیز از اظهار نظر در این باره خودداری می‌کند. همچنین طبق گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، کارگردان Concord پس از کنسل شدن بازی از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید و نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط