شنبه 31 شهریور 1403 - 18:51

کد خبر 636690

شنبه 31 شهریور 1403 - 17:07:10


ازبکستان در تسخیر لاله نارنجی


ورزش 3/در دوئلی که برای پاراگوئه تشریفاتی محسوب می‌شد و برای هلند حیاتی بود، اتفاقاتی رقم خورد که صعود تاریخی لاله‌های نارنجی و حذف میزبان را به همراه داشت. تیم میگل آندرس با یک اجرای خارق العاده در دیداری هیجان انگیز پاراگوئه تیم نخست گروه را با نتیجه 5 بر 2 شکست دادند. جوردی کریتیر (2 بار)، محمد چیه (2 بار ) و جردنی مارتینوس در این دیدار دراماتیک برای هلند موفق به گلزنی شدند و صعود فراموشی نشدنی را به ارمغان آوردند.
چیلاورت سرمربی پاراگوئه، ایگور دروازه‌بان دوم خود را به صف کرده بود، اما باز بازیکنان اصلی مانند بائز و سالاس بازی شروع کرد. هلندی‌ها کمی بد شروع کردند و به سختی از زیر فشار خارج شدند. در جریان نیمه اول، شاگردان آندرس به طور فزاینده ای پشت خط دفاعی پاراگوئه فضا پیدا کردند و نقطه ضعف حریف را مورد هدف قرار دادند. در دقیقه 6، آن‌ها با یک کار تیمی فوق العاده و پاس‌های تک ضرب توسط جردنی به گل رسیدند. یک دقیقه بعد، آن‌ها با یک چرخش و خروج اشتباه ایگور و با هوشیاری جوردی به گل دست یافتند تا آرزوهایشان رنگ و بوی حقیقت بگیرد.

در ادامه، حملات پاراگوئه برای جبران نتیجه بیشتر شد و دو مرتبه ضربه بازیکنان آنها به تیرک اصابت کرد و همچنین کوییک چند واکنش بسیار خوبی داشت. سرانجام پاسکوتینی در دقیقه 17 با شوت دیدنی یکی از گل‌های خورده را تلافی کرد و نیمه اول با نتیجه دو بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم، هر دو تیم تا پیش از گل بعدی برای گلزنی و محافظت از دروازه تقلا می‌کردند. در دقیقه 22 سوارز کار را به تساوی کشید. در آن لحظات تصور بر این بود که مسابقه با کامبک تیم پاراگوئه و حذف لاله‌های نارنجی به نقطه پایانی برسد، اما شاگردان آندرس به بازی بازگشتند و روی حرکت انفجاری و استثنایی عطاهیری و پاس این بازیکن به محمد چیه گل سوم را به ثمر رساندند.

بازی با برتری هلند در جریان بود و کریتیر و چیه با گل‌های دیگر که اولین بریس آن‌ها در جام جهانی بود، دست به کار بزرگی زدند و پاراگوئه را از سد راه برداشتند.
با برتری عجیب کاستاریکا مقابل ازبکستان میزبان، هر دو تیم پاراگوئه و هلند به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی راه پیدا کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط