شنبه 31 شهریور 1403 - 23:04

کد خبر 636820

شنبه 31 شهریور 1403 - 20:29:32


رضایی: می‌خواهند ما را به جنگ تمام‌عیار تحریک کنند


ایلنا/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون نتانیاهو کار صدام را انجام می‌دهد و برای کشاندن ما به جنگ تمام‌عیار با آمریکا، مدام در حال تحریک ایران و انجام اقدامات تروریستی همچون حمله به سفارتخانه و ترور اسماعیل هنیه است‌.

محسن رضایی در سفر به خوزستان و شهر مسجدسلیمان با حضور در جمع بزرگان و نمایندگان طوایف ایل بختیاری، با اشاره به رونمایی  از تندیس سردار سلیمانی در ورودی شهر، گفت: اجداد خانواده شهید سلیمانی سال‌ها پیش، از مسجدسلیمان به کرمان مهاجرت کردند و او اصالتا بختیاری است. از سوی دیگر مسجد سلیمان که بارها مورد حملات و بمباران رژیم بعث در دوران جنگ تحمیلی قرار گرفت و چندصد شهید و جانباز تقدیم کشور کرد، نمادی از مقاومت و مجاهدت است.

وی یادآور شد: پدران و اجداد ما ۳۰۰ سال کم‌کاری کردند و همه بار این رکود ۳۰۰ ساله دوران قاجار و پهلوی بر دوش ما افتاده است. باوجود پیشرفت‌های علمی و تراز مثبت تجاری و اقتدار ایران در دوران صفویه، کار در دوران قاجار به حدی از فاجعه رسید که حدود ۱۲ هزار قزاق روسی وابسته به تزار، مسئول امنیت ایران شدند و پس از آن رضاشاه با راه اندازی معرکه‌ای ادعای ارتش نوین با ۱۷۰ هزار نیرو را داشت.

رضایی افزود: اما همین لشکر به اصطلاح نوین و مدرن طی چند روز در جنگ جهانی دوم با حمله تنها ۲ لشکر انگلیس نابود شد و تمام خاک ایران به اشغال درآمد. در زمان حمله صدام به ایران او با حمایت تمام قدرت‌های جهان و با چندین لشکر تا بن دندان مسلح از همان مسیری که انگلیس چندروزه ایران را اشغال کرد حمله سراسری کرد اما حتی به اهواز هم نرسید و در نهایت بدون اشغال یک سانتیمتر از ایران جنگ را با شکست به پایان رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: صدام در شش ماهه نخست سال ۱۳۵۹ چندین بار به مواضع مرزی ما حمله و خسارت وارد و چند صد شهید و مجروح به ما تحمیل کرد، بنابراین آغاز جنگ در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ نبوده است. اکنون کار آن زمان صدام را نتانیاهو انجام می‌دهد و برای کشاندن ما به جنگ تمام‌عیار با آمریکا، مدام در حال تحریک ایران و انجام اقدامات تروریستی همچون حمله به سفارتخانه و ترور شهید هنیه است‌. آنان نمی‌خواهند ایران در مسیر پیشرفت باشد.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب آمریکا ۳ بار علیه ایران ائتلاف کرد؛ ائتلاف اول بین صدام، شاه و آمریکا برای جلوگیری از پیروزی انقلاب، ائتلاف دوم برای جلوگیری از تاسیس نظام سیاسی بود که شوروی هم در آن حاضر بود و یکی از دلایل تسریع انتخابات و تعیین تکلیف نظام حاکم و رفراندوم قانون اساسی که امام بر آن تاکید داشت مقابله با همین ائتلاف بود.

رضایی تاکید کرد: سومین ائتلاف بعد از دفاع مقدس و بخصوص در دهه اخیر بود که آمریکا ائتلافی برای جنگ اقتصادی با ما تشکیل داده است و ما باید از تجربه دفاع مقدس برای مقابله با این جنگ استفاده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته قسمتی از مشکلات اقتصادی ناشی از محاصره و جنگ اقتصادی علیه کشورمان است، اما قسمتی دیگر نیز مربوط به اهمال‌کاری‌ها و نالایقی‌های داخلی است. امروز ما در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که سربازان متجاوز آمریکایی و انگلیسی به مرزهایمان را به اسارت در می‌آوریم و آن قدرت‌ها برای آزادی‌شان به ما التماس می‌کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی با تشریح پیشرفت‌های نظامی ایران، تصریح کرد: روزهایی بود که حتی سیم خاردار هم جزو تحریم‌های نظامی کشور بود. زمانی که جنگ آغاز شد و فرماندهی را به من سپردند نه توپ و تانک در اختیارمان گذاشتند و نه تجهیزات آنچنانی و تیپ و لشکر و نظام انسانی، اما با تربیت فرماندهان با استعداد، جنگ را با پیروزی به پایان رساندیم و ۷۰ هزار عراقی را به اسارت درآوردیم.

وی تأکید کرد: در اقتصاد نیز باید مثل بخش نظامی همین مسیر پیشرفت طی شود و البته نه فقط دولت بلکه مردم هم باید دست به کار شوند و همه دست در دست یکدیگر موجبات این پیشرفت را فراهم آوریم.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط