یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 02:38

کد خبر 636950

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:02:00


آلمان: می‌توان از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه جلوگیری کرد


ایرنا/ سخنگوی کابینه آلمان شنبه گفت، مقام‌های این کشور تحولات خاورمیانه را از نزدیک دنبال کرده و یقین دارند که می‌توان از تشدید تنش‌ها جلوگیری کرد.

به نقل از تاس، وی تاکید کرد: دولت آلمان با نگرانی زیادی تشدید تنش‌های اخیر در لبنان را که موجب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان بی‌گناه زیادی شده است، دنبال می‌کند.

وی افزود: تقابل میان اسرائیل و حزب‌الله نباید به یک مناقشه گسترده منطقه‌ای تبدیل شود زیرا تبعات وحشتناک و طولانی‌مدتی برای تمام مردم منطقه خواهد داشت. ویرانی ناشی از چنین تقابلی فاجعه‌بار خواهد بود.

هبشترایت با بیان اینکه همه طرف‌ها باید برای موفقیت دیپلماسی در این زمینه تلاش کنند، اظهار کرد: دولت آلمان یقین دارد که جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها غیرقابل اجتناب نیست. باید به راه حل دیپلماتیک فرصت داد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ شهریور) در لبنان، با خرابکاری و منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه (۲۹ شهریور) در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه "واشنگتن نمی خواهد با افزایش تنش ها در منطقه بین حزب الله و اسرائیل، شاهد تشدید درگیری در خاورمیانه از سوی هیچ طرفی باشد" در عین جال بر دفاع کشورش از این رژیم تاکید کرد.

متیو میلر با بیان اینکه واشنگتن به «دفاع از اسرائیل» در برابر گروه‌های مقاومت از جمله حزب‌الله متعهد است، اما در عین حال مدعی شد که اولویت واشنگتن تنش‌زدایی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط