یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:11

کد خبر 637073

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:58:00


ایتالیایی‌ها علیه نسل‌کشی در نوار غزه تظاهرات کردند


ایرنا/ هزاران نفر از حامیان فلسطین روز شنبه در مرکز رم پایتخت ایتالیا تظاهرات کرده و خواستار پایان نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی شدند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، معترضان که حدود چهار هزار نفر بودند، اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان را محکوم کردند.

معترضان پرچم‌های فلسطین و بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «نسل‌کشی را متوقف کنید.» آنها همچنین شعار می‌دادند: «فلسطین را آزاد کنید» و «نتانیاهوی قاتل.»

معترضان همچنین از دولت ایتالیا به نخست وزیری جورجیا ملونی انتقاد کرده و آن را به همدستی در جنایات اسرائیل متهم کردند.

یکی از معترضان گفت: حدود یک سال است که نسل‌کشی در غزه جریان دارد و اکنون به نظر می‌رسد که آنها نه تنها غزه بلکه می‌خواهند تمام کرانه باختری، همه فلسطین و حتی لبنان را نابود کنند.

یکی دیگر از معترضان نیز اظهار کرد که تظاهرات ادامه خواهد داشت و «فلسطین آزاد یک حق است.»

پس از گذشت ۳۵۱ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

جنگ جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دوازدهمین ماه خود را در حالی‌ سپری می‌کند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس با میانجیگری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌ و خیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کردند اما تاکنون به علت کارشکنی تل آویو به نتیجه‌ای نرسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین جمعه اعلام کرد از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۴۱ هزار و ۳۹۱ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۹۵ هزار و ۷۶۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط