یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:06

کد خبر 637119

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:41:49


پلمب یک کارگاه غیرمجاز تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در رفسنجان


ایسنا/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی این معاونت با همکاری مراجع قضائی و امنیتی و بازرسان ویژه غذا و دارو موفق به کشف و توقیف یک کارگاه تولید غیرمجاز فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در رفسنجان شدند.  

مهسا حسنی‌پور، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: پیرو دریافت گزارشی مبنی بر تولید غیرمجاز و زیرزمینی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در حوزه نظارتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، اقداماتی فوری و جدی در این راستا آغاز شد. 

وی ادامه داد: کارشناسان این حوزه با سرعت و دقت، کارگاه موردنظر را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و مورد بازرسی قرار دادند. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در بازرسی از این کارگاه، انواع ظروف بسته‌بندی، مواد اولیه ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی و تعدادی محصول تولید شده مشاهده شد که تمامی مواد اولیه به صورت فله‌ای و فاقد نام یا مجوز بودند و تمامی این تخلفات توسط فردی با تحصیلات غیرمرتبط و در محیطی نامناسب انجام می‌شد. 

وی عنوان کرد: با توجه به آسیب‌های بالقوه‌ای که مصرف اینگونه فرآورده‌ها به سلامت مصرف‌کنندگان وارد می‌کند و با استناد به شواهد و مستندات موجود، کارگاه مذکور بلافاصله تعطیل و تذکرات قانونی لازم به متصدی آن ایراد شد. همچنین از وی تعهد کتبی مبنی بر توقف همه فعالیت‌های تولیدی و توزیعی غیرمجاز اخذ شد.

 حسنی‌پور یادآور شد: متأسفانه متصدی این کارگاه به تعهدات خود پایبند نبوده و پس از مدتی تخلفات و فعالیت‌های غیرمجاز مجدداً آغاز شد.

وی گفت: بر همین اساس، معاونت غذا و دارو با همکاری مراجع قضائی و امنیتی در روزهای اخیر با حضور دادیار شعبه دوم دادگستری شهرستان رفسنجان، کارشناس حقوقی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، بازرس ویژه غذا و دارو و کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی رفسنجان مجدد از محل کارگاه بازدید و بازرسی کردند.

 حسنی‌پور افزود: در این بازرسی، تمامی مواد اولیه، محصولات تولید شده، ظروف بسته‌بندی و ابزارهای مربوط به تخلفات توقیف و پرونده تخلفات متصدی کارگاه به مراجع ذیصلاح قانونی ارجاع شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط