یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:55

کد خبر 637139

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:01:00


استفاده از 190 هزار لیتر آب برای خاموش کردن آتش کامیون برقی تسلا!


پدال/ اداره آتش‌نشانی کالیفرنیا برای خاموش کردن یک دستگاه کامیون برقی تسلا سِمی از ۱۹۰ هزار لیتر آب استفاده کرده است!
 
چندی پیش یک دستگاه کامیون سِمی تسلا با خودرویی دیگر تصادف کرد و شدت حادثه به حدی بود که برای خاموش کردن این کامیون از یک هواپیمای آتش‌نشان برای خالی کردن ۱۹۰ هزار لیتر آب روی محصول برقی تسلا استفاده شد! این تصادف که در بزرگراه بین ایالتی کالیفرنیا رخ داده توجه مقامات را به خود جلب کرده و دفتر ملی ایمنی حمل‌ونقل در حال بررسی موضوع است.

گفته می‌شود آتش‌نشان‌ها تلاش‌های گسترده‌ای جهت خنک کردن باتری‌های بزرگ کامیون برقی تسلا و جلوگیری از سرایت آتش به سایر تأسیسات اطراف محل تصادف داشته‌اند. در گزارش‌ها آمده که کامیون موردبحث از انباری در کالیفرنیا به سمت کارخانه باتری تسلا در نوادا حرکت می‌کرده است اما تصادف موردبحث باعث شده بخشی از بزرگراه به مدت ۱۵ ساعت مسدود شود.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۷ بود که طراحی کامیون برقی این خودروساز را رونمایی کرد و قول عرضه آن به بازار در سال ۲۰۲۰ را داد. البته باید دانست تسلا هنوز تولید انبوه محصول خود را شروع نکرده اما در حال ساخت خطوط مونتاژ آن در کارخانه نوادا است. تسلا چندی پیش اظهار داشت آماده‌سازی کارخانه تولید کامیون سِمی ادامه دارد و تولید آن تا پایان سال ۲۰۲۵ شروع خواهد شد. دفتر ملی ایمنی حمل‌ونقل آمریکا تائید کرده سیستم‌های کمک‌راننده تسلا که در بازار با نام‌های اتوپایلوت و خودران کامل تبلیغ می‌شوند در این حادثه عملیاتی نبوده‌اند. شایان ذکر است تسلا به درخواست رسانه‌ها جهت شفاف‌سازی درباره این حادثه پاسخی نداده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط