شنبه 31 شهریور 1403 - 11:24

کد خبر 63714

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 14:52:21


هنر طراحی جلد ایرانی‌ها چشمگیر است


خبرگزاری کتاب ایران/یوگنی ودولاسکی که در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشت، طراحی جلد کتاب‌های کودک در ایران را درخور توجه ارزیابی کرد و گفت: با اینکه با زبان فارسی آشنا نیستم اما تصاویر روی جلد کتاب‌ها برایم زیبا و چشمگیر بود.
 
یوگنی ودولاسکین، نویسنده روسی و عضو اتحادیه کتاب روسیه گفت: فضای نمایشگاه کتاب تهران، کاملا دوستانه بود؛ افراد بازدید‌کننده با روی خوش از کتاب‌های این بخش نمایشگاه دیدن کردند، به گونه‌ای که احساس کردم در روسیه هستم.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب عرضه کرده بودیم که بیشتر آن‌ مربوط به حوزه کودک بود. در کنار این حوزه درباره تاریخ، هنر و ادبیات معاصر نیز عرضه کرده بودیم که همه، اثر نویسندگان بزرگ و مشهور روسی است. به نظرم ایرانی‌ها علاقه زیادی به ادبیات کودک دارند و برای افزایش آگاهی آن‌ها  ارزش زیادی قائلند.

این نویسنده روسی با اشاره به برگزاری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه‌هایی که تابه‌حال دیده‌ام بسیار بزرگ بود و برنامه‌های متعددی به کودکان اختصاص داشت.

وی ادامه داد: به‌عنوان یک نویسنده کودک، این برنامه‌ها برایم بسیار جذاب بود؛ با اینکه با زبان فارسی آشنا نیستم اما تصاویر روی جلد کتاب‌ها برایم زیبا و چشمگیر بود. به نظرم می‌توان در حوزه کودک، تعامل خوبی با ایران داشت چون در این زمینه اشتراک‌های بسیار داریم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط