یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:49

کد خبر 637142

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:02:00


پزشکیان پیش از سفر به نیویورک: امیدوارم بتوانم صدای مردم کشور و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی باشم


ایسنا/ رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل صدای حق‌طلبی مردم ایران را به گوش حاضران برساند.

مسعود پزشکیان صبح یکشنبه - یکم مهر ۱۴۰۳ -  در نشست خبری پیش از عزیمت به نیویورک برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: امیدوارم در سفری که در پیش داریم بتوانیم صدای مردم کشور و حق‌طلبی و عدالت‌خواهی که باور و اعتقاد ماست را بتوانیم به گوش کسانی که در آنجا حضور می‌یابند، برسانیم.

وی افزود: سازمان ملل متحد یکی از سازمان‌های بسیار مهم و دستاورد بزرگ بشریت است. حضور همه روسای جمهور دنیا در آنجا بیشتر برای ایجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکی که در آن زندگی می‌کنیم و حل مشکلات و اختلافات در آن است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر این سازمان، وظیفه و رسالت خود را به درستی انجام دهد، نباید دیگر کشوری پیدا شود که به خاطر قدرت، تکنولوژی و علمی که دارد بقیه قدرت‌ها و کشورها را بتواند هرچقدر که دلش خواست بمباران کند و بکشد. مردم، زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و خانه‌ها را هدف قرار دهد و هرجا را که هدف قرار داد به‌ عنوان محل تروریست‌ها معرفی کند.

پزشکیان ادامه داد: مدرسه و کودکان را هدف قرار دهد و هرکاری که می‌کند برای آن توجیهی فراهم کند و برخی کشورهای مدعی حقوق بشر هم این امر را بپذیرند و بگویند آنان دارند به دنبال تروریست‌ها می‌گردند!

وی افزود: واقعیت اما غیر از این است و کاری که آنان می‌کنند روحیه مردانگی و انسانیت را در نگاه کسانی که وجدان و آگاهی دارند، مستقل از اینکه چه دین و باوری دارند، جریحه‌دار می‌کند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «در سازمان ملل می‌توان این موارد را مطرح کرد»، گفت: می‌توانیم با روسای جمهور کشورهای مختلف جلساتی داشته باشیم و در چارچوب همین موارد و برای ایجاد صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو کنیم. با ایرانیان آنجا تبادل نظر کنیم و جوی که در خارج کشور ما ایجاد کردند خنثی کنیم. واقعیت همان نیست که آنان از پشت تلویزیون و تریبون‌ها و یا در مجامع مطرح می‌کنند. ایران ما بسیار امن‌تر و آزادتر از آنی است که تصویر کرده‌اند.

پزشکیان یادآور شد: این حرف به آن معنا نیست که ما مشکلی نداریم. حتماً مشکل داریم و در رفتارها و برخوردهای ما اشکالاتی وجود دارد اما نیت، قصد و اساس کشور ما براساس حق و عدالت و دیدن همه مردم کشور ماست. همان که در انتخابات می‌گفتیم: ایران برای همه ایرانیان، چه آنانی که در ایران هستند و چه آنان که در خارج کشور هستند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: این کشور برای همه ماست. همه باید کمک کنیم ایرانی آباد، آزاد، مستقل و سربلند بسازیم. امیدوارم در این فرصت بتوانیم با ایرانیان خارج کشور، رسانه‌ها صحبت کنیم و موضع خود را اعلام کنیم. با روسای جمهور کشورها گفت‌وگو داشته باشیم و درباره اقتصاد، صلح و امنیت، تولید، سرمایه‌گذاری و گردشگری و سایر مواردی که می‌توانیم باهم انجام دهیم، صحبت کنیم. اگر رسالت خود را درست انجام دهیم، دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

وی در پایان سخنانش با اشاره به انفجار معدن معدنجوی در طبس، اظهار کرد: خدمت همه خانواده‌های داغدار این حادثه تسلیت می‌گویم‌. با وزرای کشور، بهداشت و صنعت گفت‌وگو کردم تا با تمام تلاش پیگیر وضعیت و مشکلات آن عزیزان باشیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در صحبتی که با وزیر صنعت داشتم تاکید کردم این روند درسی شود که در هیچکدام از معادن کشورمان آن سیستمی را ایجاد کنند که دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد. استاندارد معادن باید در حدی باشد که عزیزانی که آنجا شبانه‌روز تلاش می‌کنند، خطری به این شکل تهدیدشان نکند. امیدوارم این اتفاق رخ دهد. بازهم به خانواده‌های عزیز جانباختگان تسلیت عرض می‌کنم. ما هرکاری از دستمان برآید برای پشتیبانی از آنان انجام خواهیم داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط