یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:52

کد خبر 637154

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:10:18


میزبانی مدارس ایلام از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در آغاز سال تحصیلی


ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به حضور ۱۲۰ هزار دانش‌آموز با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان، گفت: بیش از ۴۲ هزار متر مربع در ۲ سال گذشته به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: امسال با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی حاضر خواهند شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس عشایری سطح استان نیز تحصیل دارند، گفت: ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان در دوره ابتدایی شامل ۹ هزار و ۵۳۰ دانش آموز در مدارس ابتدایی ثبت نام کرده‌اند و حتی یک دانش‌آموز ابتدایی در استان نداریم که ثبت نام نکرده باشد.
درویشی با اشاره به اینکه ۱۹ کلاس درس یک نفره در استان ایلام وجود دارد، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب در این استان برای یک دانش‌آموز، یک معلم و یک مدرسه فعالیت دارند که حتی یک نفر از دانش‌آموزان استان از نظام آموزش و پرورش بی‌بهره نماند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: امسال ۱۰ هزار و ۵۲۰ معلم و فرهنگی رسمی در مدارس دولتی و حدود 4 هزار معلم در مدارس غیر انتفاعی کار آموزش دانش‌آموزان را به عهده دارند و همچنین ۲۵۸ همکار در حوزه سرایه‌داری و خدمات و ۱۹۸ نفر نیز در حوزه کیفیت بخشی پرورش به جمع همکاران آموزش و پرورش استان ایلام افزوده شده است.
وی با بیان اینکه در سالی که گذشت در حوزه زیرساختی آموزش و پرورش با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس روی داده است، ابراز کرد: ۴۲ هزار متر مربع در ۲ سال گذشته به مجموع فضای آموزشی استان افزوده شده و بیش از ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی در سطح مدارس استان فعال خواهد شد.
درویشی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ واحد آموزشی در سطح استان در قالب طرح شهید عجمیان رنگ‌آمیزی شده و ۳۱ هزار متر آسفالت محوطه مدارس استان ایلام انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه در سال مختلف دانش‌آموز ایلام رتبه‌های برتری در المپیادهای مختلف کسب کردند، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها در سایه تلاش و همت معلمان و فرهنگیان و دانش‌آموزان کسب شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط