یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:10

کد خبر 637160

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:13:02


تمایل قزوینی‌ها به استفاده از خودروی شخصی!


ایرنا/ کارشناس حمل و نقل و ترافیک دفتر فنی استانداری قزوین گفت: مردم شهر قزوین خودرومحور بوده و تمایل زیادی به استفاده از خودروی شخصی دارند که نتیجه آن ایجاد مشکلات ترافیکی و افزایش سه برابری آلودگی هوا است.

پریسا جباری، کارشناس حمل و نقل و ترافیک دفتر فنی استانداری قزوین اظهار کرد: شهروندان قزوینی بیشتر سفرهای درون‌شهری خود را با خودروی شخصی انجام می‌دهند که نتیجه آن ایجاد مشکلات ترافیکی در معابری این شهر از جمله سبزه میدان، ورودی خیابان نادری، پل هفت دی، میدان میرعماد، چهارراه عدل و خیابان‌های بوعلی، فردوسی و شهدا می‌شود.
وی با بیان اینکه هسته مرکزی شهر قزوین با معضل شدید ترافیکی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری باید هر چه سریع‌تر فکری به حال این وضعیت کنند تا حجم بالای خودرو ها در سطح شهر کنترل شود چرا که با آغاز فصل پاییز و زمستان روند تراکم خودروها باعث آلودگی بیشتر و افزایش بیماری می‌شود.
جباری با تاکید بر فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده کمتر شهروندان از خودروهای شخصی در سطح شهر، اضافه کرد: اقدامات ویژه‌ای باید در قزوین صورت بگیرد تا مردم رغبت بیشتری به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و حتی پیاده‌روی داشته باشند تا هم به سلامتی خود و هم به سلامتی دیگران کمک کنند اما متاسفانه اکثریت مردم این شهر به سمت و سوی این تفکر نمی‌روند در حالی که ما به تغییر نگرش مردم در این زمینه نیاز داریم.
وی تاکید کرد: قزوین همچنین به خطوط اصولی تندروها (بی‌آرتی)، مسیر دوچرخه و پیاده‌راه‌های جذاب در سطح شهر نیز احتیاج دارد و اینها کمبودهایی است که در کنترل ترافیک این شهر امروز احساس می‌شود و باید در اولویت کارهای شهرداری قرار گیرد.
جباری با بیان اینکه آمار دوربین‌های کنترل ترافیک نشان می‌دهد با آغاز مدارس حدود ۴۰ درصد بار ترافیکی مدارس بیشتر می‌شود، گفت: توصیه می‌کنیم که والدین برای فرزندان خود از سرویس مدارس و حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا با این کار به کاهش بار ترافیکی شهر، به خصوص در فصل سرد سال کمک کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط