یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:55

کد خبر 637191

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:28:43


دمای هوای زنجان تا ۶ درجه افزایش می‌یابد


ایرنا/ کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲ روز آینده دمای هوای مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد و تا فردا /دوشنبه/ ۶ درجه گرمتر می‌شود.

الهام نجفی، کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان اظهار کرد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان قسمتی ابری است که در ساعات بعدازظهر با افزایش پوشش ابرها و وزش باد همراه می شود.
وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در برخی نواحی استان به حد نسبتا شدید خواهد رسید، یادآور شد: طی روزهای آینده بارندگی برای استان پیش بینی نشده است.
نجفی اظهار داشت: افزایش دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه موقتی است و از روز پنجشنبه دوباره شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود.
وی گفت: طی شبانه روز گذشته خیرآباد با دمای هوای ۶ درجه سانتیگراد کمترین و چورزق با ۳۰ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.
وی افزود: دمای هوای زنجان هم اکنون ۱۷ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه افزایش دارد.
این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۰ و ۲۶ درجه، ابهر ۱۱ و ۲۹ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۷ و ۲۷ درجه، قیدار ۱۱ و ۲۴ درجه، سلطانیه هشت و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.
داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط