یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:44

کد خبر 637247

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:44:00


عقب‌نشینی ایلان ماسک؛ ایکس احتمالاً در برزیل رفع فیلتر می‌شود


آخرین خبر/ وکلای شبکه اجتماعی ایکس گفتند که این شرکت از دستورات دادگاه عالی برزیل پیروی می‌کند تا ممنوعیت این شبکه اجتماعی برطرف شود.

تقریباً سه هفته قبل شبکه اجتماعی ایکس در برزیل فیلتر شد؛ پس از هفته‌ها سرپیچی از دستورات دادگاه در برزیل، اکنون شبکه اجتماعی «ایلان ماسک»، ایکس، عقب‌نشینی کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، وکلای این شرکت گفته‌اند که ایکس از دستورات دادگاه عالی برزیل پیروی می‌کند تا ممنوعیت این شبکه اجتماعی برطرف شود.

براساس گزارش نیویورک تایمز، وکلای شرکت ایلان ماسک اخیراً در دادگاه گفته‌اند که به درخواست قاضی «الکساندر دومورائس»، ایکس یک نماینده قانونی جدید در برزیل معرفی می‌کند و اکانت‌هایی را که قاضی تهدیدی برای دموکراسی تشخیص داده بود، مسدود خواهد کرد. این شرکت همچنین جریمه‌ای را که دومورائس تعیین کرده، پرداخت خواهد کرد.

پیروی ایکس از دستورات دادگاه برزیل

ایکس سه هفته گذشته را صرف مبارزه با ممنوعیت این شبکه اجتماعی در برزیل کرده و به انتشار محتوای اعضای راست‌گرای افراطی در برزیل ادامه داده است. این امر منجر به مسدودشدن ایکس توسط ISPهای برزیلی شد و درنهایت ایکس سعی کرد با کمک Cloudflare فیلترینگ را دور بزند.

ایلان ماسک نیز گفته بود که از اطاعت از دستورات غیرقانونی برای سانسور کاربران در شبکه اجتماعی خود اجتناب می‌کند و جریمه‌ای نیز پرداخت نخواهد کرد. اکنون در یک اقدام غافلگیرکننده، این شرکت دقیقاً دست به همان کاری زده است که ماسک گفته بود انجام نمی‌دهد. دادگاه عالی برزیل نیز روز شنبه در پرونده‌ای اقدامات ایکس را تأیید کرد، اما گفت که این شرکت مدارک لازم را ارائه نکرده است و به ایکس پنج روز فرصت داد تا مدارک را ارسال کند. به نظر می‌رسد مدرکی که هنوز ایکس ارائه نداده مربوط به معرفی نماینده قانونی در این کشور باشد.

به‌طورکلی، برزیل یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی ایکس به شمار می‌رود و تحلیلگران تخمین می‌زنند که بیش از 20 میلیون کاربر برزیلی در این شبکه اجتماعی هستند. از زمانی که ایکس مسدود شده، برزیلی‌ها به شبکه‌های اجتماعی رقیب مانند بلواسکای و Threads مهاجرت کرده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط