یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:59

کد خبر 637251

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 09:58:58


۸۰ درصد پیاده‌روهای شهر اصفهان بازسازی و به‌روز شده است


ایمنا/ رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۸۰ درصد پیاده‌روهای شهر اصفهان بازسازی و به‌روز شده است تا شهروندان به‌ویژه افراد دارای ناتوانی‌های جسمی، بتوانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش جمعیت و ترددهای شهری و تاکید بر ضرورت توجه به پیاده‌محور شدن شهرها اظهار کرد: نمی‌توانیم تنها به گسترش شبکه معابر فکر کنیم، بلکه باید به‌جای خودرومحور بودن، به پیاده‌محور شدن و مردم‌محور بودن در شهرسازی توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت شهرهای پیاده‌محور در جهان امروز افزود: شهر اصفهان در این زمینه پیش‌قدم بوده و در دوره‌های مختلف مدیریت شهری به پیاده‌محور و انسان‌محور بودن آن توجه ویژه‌ای شده است.
رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم انجام اقدامات برای کاهش تردد و سفرهای درون‌شهری تاکید کرد: برای تحقق این اهداف باید بسته‌های حمل‌ونقل عمومی توسعه پیدا کند و مردم به سمت استفاده از حمل‌ونقل عمومی گرایش پیدا کنند.
میرباقری با اشاره به اجرای موفق پروژه پیاده‌راه چهارباغ در اصفهان گفت: اجرای پیاده‌راه‌ها همچون پیاده‌راه چهارباغ ابتدا با نگرانی‌هایی از سوی کسبه همراه بود، اما در حال حاضر آن‌ها از این پروژه رضایت کامل دارند؛ این محور به‌عنوان یک ابرپروژه در شهرداری اصفهان اجرا شد و بسیاری از مجامع عمومی و خصوصی جهان آن را به‌عنوان یک پروژه موفق تحقیق و تأیید کرده‌اند.
وی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی پیاده‌راه اصفهان از خیابان حافظ آغاز شده است و تا میدان نقش جهان، خیابان سپه و میدان امام حسین (ع) ادامه دارد.
رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد پیاده‌روهای شهر اصفهان نیز بازسازی و به‌روز شده است تا شهروندان به‌ویژه افراد با ناتوانی‌های جسمی، بتوانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط