یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:22

کد خبر 637257

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:38:00


کارمندان OpenAI از دیدن لوگو جدید این شرکت شوکه شده‌اند


زومیت/ ظاهراً OpenAI قصد دارد لوگو کنونی خود را تغییر دهد؛ اما به‌نظر می‌رسد کارکنان این شرکت از طرح جدید لوگو رضایت ندارند.
 
سال آینده احتمالاً شاهد تغییراتی در OpenAI خواهیم بود که ازجمله می‌توان به لوگو کاملاً جدید این شرکت هوش مصنوعی اشاره کرد. گفته می‌شود کارمندان OpenAI پس‌ از مشاهده‌ی لوگو جدید پیشنهادی در یک جلسه‌ی کاری، چندان از آن رضایت ندارند.

طرح گُل ۶ ضلعی OpenAI که به لطف محبوبیت ChatGPT به نمادی نسبتاً شناخته‌شده تبدیل شد، جای خود را به لوگو جدید خواهد داد. گفته می‌شود این نماد با حرف O بزرگ سیاه یا یک حلقه یا دایره‌ی ساده جایگزین می‌شود که کارمندان آن را «بدون خلاقیت» و حتی «بدشگون» توصیف کرده‌اند.

براساس توصیف منابع Fortune، لوگو جدید OpenAI کاملاً برعکس لوگوی کنونی این شرکت خواهد بود؛ لوگویی که برای نشان‌دادن دقت، پتانسیل و خوش‌بینی طراحی شده است.

ظاهراً OpenAI پس از استخدام افراد جدید برای تیم خلاقیت و طراحی داخلی خود، کار روی لوگو جدید را از یک‌ سال قبل آغاز کرده است. به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل OpenAI برای بازطراحی لوگو، ایجاد مالکیت برای حروف‌نگاری‌های استفاده‌شده در نشان تجاری و وب‌سایت شرکت باشد. سازنده‌ی ChatGPT می‌خواهد با این کار هویت خود را تثبیت کند و به نامی آشنا برای عموم مردم تبدیل شود.

طبق اعلام Fortune، شرکت OpenAI ساختار سازمانی غیرانتفاعی پیچیده‌ی خود را سال آینده تغییر خواهد داد. شرکت مذکور فعالیت خود را به‌عنوان سازمان غیرانتفاعی آغاز کرد و درحال‌حاضر نهاد غیرانتفاعی همچنان واحد تجاری آن را کنترل می‌کند. ظاهراً سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در گفت‌وگو با کارمندانش اعلام کرده است که این برند به‌زودی به شرکت تجاری تبدیل خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط