یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:22

کد خبر 637258

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:01:25


تالاب صالحیه در استان البرز قرق حفاظتی شد


ایرنا/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: پروژه حفاظت، قرق، احیا و مدیریت چرا در تالاب صالحیه به منظور جلوگیری از ورود دام غیر مجاز، جلوگیری از تخریب و تصرفات در این منطقه به اجرا درآمد.

مجید درگی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار کرد: با ثبت سند ثبتی تالاب صالحیه به نام سازمان حفاظت محیط زیست، اقدامات حفاظتی برای این اراضی پیگیری شد.
وی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز، دستور شورای حفظ حقوق بیت‌المال و همکاری دستگاه‌های ذیربط اسناد مساحت ۱۶ هزار هکتاری اراضی تالاب صالحیه به نام سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده دولت صادر شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تدوین برنامه یکپارچه اجرایی عملیاتی تالاب صالحیه، اضافه کرد: منظور از این طرح آسیب‌شناسی و یافتن راه حل‌های برون‌رفت از چالش‌های عرصه‌ای محدوده تالاب صالحیه است.
وی یادآور شد: با ارائه این طرح، تکالیف دستگاه‌های دولتی و نحوه مشارکت مردمی در حفظ و احیای تالاب صالحیه مشخص شد.
درگی گفت: اکنون کانون ریزگردهای محلی در استان البرز در همین بخش واقع شده و به استناد و پشتوانه همین مطالعات بیابان‌زدایی، مدیریت زهکش موجود در منطقه، تعیین حقابه تالاب از رودخانه‌های بالادست و سایر برنامه‌ها را به اجرا در خواهیم آورد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز بیان کرد: قرق منطقه با مشارکت مردم به عنوان مجری پروژه و محیط‌بانان شهرستان نظرآباد به اجرا درآمده و ثبات اولیه را در این ناحیه ایجاد می‌کند تا پس از به سرانجام رساندن مطالعات، وارد مرحله اجرایی بشویم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط