یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:44

کد خبر 637268

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:03:24


تغییر الگوی کشت در استان بوشهر؛ تولید «کلزا» افزایش می‌یابد


مهر/ مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت در استان گفت: کشت و تولید «کلزا» در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

شهریار مرشدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در برنامه انتقال یافته‌های تحقیقاتی کلزا در مرکز تحقیقات کشاورزی برازجان اظهار کرد: ارتقای سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در استان بوشهر را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم.
وی اضافه کرد: در همین راستا برنامه روز انتقال یافته‌های تحقیقاتی کلزا در محل مرکز تحقیقات کشاورزی برازجان برگزار و در خصوص مسائل به زراعی کلزا، مزایا و رفع چالش‌های کشت این محصول به طور مفصل بحث و تبادل نظر شد.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه کشت کلزا می‌تواند راهکار مناسبی برای اصلاح الگوی کشت و سازگار با تغییر اقیلم باشد افزود: از ویژگی‌های دانه روغنی کلزا می‌توان کیفیت بالای روغن، خودکفایی کشور در زمینه دانه‌های روغنی، قرار گیری در تناوب زراعی با گندم، خرید تضمینی و سازگاری با شرایط اقلیمی استان را نام برد.
مرشدی با اشاره به اینکه موارد بهبود شرایط کشت و آخرین یافته‌های تحقیقاتی در اختیار کشاورزان قرار گرفت اضافه کرد: در این برنامه آموزشی ترویجی مسائل مهم مربوط به کشت کلزا و تأمین نهاده‌های کشاورزی پیش از کشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مهمترین هدف برگزاری برنامه‌های آموزشی ترویجی بالا بردن سطح دانش و مهارت زنان و همچنین حمایت از صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری به منظور توسعه کسب و کارهای کشاورزی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط