یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:08

کد خبر 637296

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:25:14


هوشمندسازی اورژانس استان بوشهر؛ نیروی انسانی تقویت می‌شود


مهر/ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان بوشهر از هوشمندسازی اورژانس به عنوان یک هدف مهم نام برد و گفت: ماشین‌آلات و نیروی انسانی اورژانس استان تقویت می‌شود.

سید حسین موسوی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان بوشهر در جشن روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی اظهار کرد: هدف ما این است که عملیات اورژانس پیش بیمارستانی را اعم از اقدامات درمانی، تخصصی، مدیریت صحنه و همه اقدام‌های که با پاسخ ما در شرایط عادی و اضطراری سروکار دارد را هوشمند سازی کنیم.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان بوشهر گفت: طراحی سیستم ژئوفنس و سیستم رصد و پایش لحظه‌ای تیم‌های عملیاتی در راستای هوشمند سازی اورژانس است.
موسوی اضافه کرد: پروتکل‌های درمان با استفاده از هوش مصنوعی که تا چند ماه آینده به راه خواهیم انداخت نیز در راستای هوشمند سازی اورژانس است.
وی تصریح کرد: امیدواریم تا دو سال آینده اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر را به سمت حذف پایگاه‌های کانکسی پیش برده تا ایمن و امنیتی در حوزه سازه‌ای برای اورژانس به بار بیاوریم.
موسوی اضافه کرد: در اورژانس پیش بیمارستانی با ناوگان فرسوده روبرو هستیم که رایزنی‌های لازم صورت گرفته است که امیدواریم با پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی انجام‌شده و در حال انجام است این ناوگان تا یک سال آینده بروز رسانی شود.
وی تصریح کرد: حوزه نیروی انسانی بخش ارزشمند اورژانس است که ۵۴ نیروی در سال گذشته استخدام شده‌اند ولی بااین‌حال با کمبود نیرو روبرو هستیم.
موسوی اضافه کرد: در مرکز ارتباط ستاد اورژانس اقدامات خوبی مانند تجمیع مراکز دیسپچ داشته‌ایم و همچنین جذب ۲۰ نیرو برای پاسخگویی به تماس‌های همشهریان عزیزمان داشته‌ایم که باعث شده مدت پشت خطی‌ها به‌شدت پایین بیاید.
وی تصریح کرد: اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر اقدامات خوبی در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری انجام داده است در همین راستا پایگاه شبیه‌سازی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان بوشهر گفت: برای اولین بار ناوگان موتوری اورژانس در استان بوشهر راه‌اندازی کردیم که تا یک ماه آینده سه موتورلانس جدید دیگر نیز به این ناوگان اضافه می‌شود و تعداد موتورلانس‌های اورژانس استان بوشهر به ۶ عدد می‌رسد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط