یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:51

کد خبر 637340

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:50:29


گم شدن جام المپیکی شطرنج در هند


تسنیم/فدراسیون شطرنج هند جامی را که در المپیک اهدا می‌شود، گم کرد.
فدراسیون شطرنج هند (AICF) جام نونا گاپرینداشویلی را که به بهترین تیم در رشته ترکیبی المپیاد شطرنج اهدا می‌شود، گم کرد.
این جایزه در آخرین المپیکی که در سال 2022 در چنای برگزار شد، به تیم هند اهدا شد. چند هفته پیش، فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) با ارسال ایمیلی به AICF خواستار بازگرداندن جام از هند شد تا به برندگان المپیاد شطرنج در حال برگزاری در بوداپست اهدا شود. با این حال، جام گم شده بود. جستجو در دفاتر AICF در دهلی‌نو و چنای و همچنین در هتل چنای که آخرین بار جام در آنجا دیده شده بود، انجام شد. همچنین مدیران شطرنج هند حتی از ورزشکاران پرسیدند که آیا آنها جام را برده‌اند یا خیر.
دبیرکل فدراسیون شطرنج هند نیز گفت: در حال حاضر ما نمی‌دانیم جام گاپرینداشویلی کجاست. ما خیلی تلاش می‌کنیم تا آن را پیدا کنیم، زیرا این موضوع غرور ملی است. امیدواریم که جستجوی ما به نتیجه برسد. مدیران قبلی فدراسیون شطرنج دولت قبلی پاسخ‌هایی ارائه نمی‌کند که به ما اجازه دهد بفهمیم جام اکنون کجاست. به طور کلی، آنها هیچ مدرکی مبنی بر اینکه جام در اختیارشان است، نداشتند. وقتی با مدیریت قبلی تماس گرفتیم، به ما گفتند که ممکن است جام را بازیکتان برده باشند. بازیکنان گفتند که آن را ندیده‌اند.
تیم برنده در مسابقات مردان المپیاد شطرنج "جام همیلتون راسل" ، در مسابقات زنان - "جام ورا منچیک" و در رقابت ترکیبی - "جایزه نونا گاپرینداشویلی" را دریافت می‌کند. برندگان جام‌ها را به مدت دو سال تا برگزاری المپیک بعدی نگه می‌دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط