یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:50

کد خبر 637351

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:04:00


اضافه شدن ۴۰۰ دوربین به شبکه نظارتی تهران


ایسنا/ شهردار تهران با اشاره به اضافه شدن حدود ۴۰۰ دوربین به شبکه نظارتی شهر همچنین گفت: مناقصه‌ای با شرکت‌های داخلی برای افزایش تعداد دوربین‌های شهر در حال برگزاری است.

علیرضا زاکانی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد از استقبال از مهر با حضور در جمع خبرنگاران  تاکید کرد: افزایش ناوگان و تشدید نظارت تصویری، شهر وارد مرحله‌ای جدید از نظارت و کنترل خواهد شد.

وی در مورد رصد و پایش سرویس مدرسه گفت: سرویس مدارس به دو دسته رسمی و غیررسمی در شهر فعالیت می کنند  اما از سال گذشته، شهرداری مسئولیت ارائه خدمات به گروهی که در سامانه سپند ثبت نام کردند را به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه خدمات سرویس مدرسه به ۴۰۰۰ نفر از کودکان استثنایی انجام می‌شود گفت: طبق آیین‌نامه سرویس مدارس، شهرداری موظف است در این حوزه اقدام کند و ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه "سپند" صورت گیرد، اما با بررسی‌های انجام‌ شده مشخص شد که هماهنگی لازم در این خصوص بین شهرداری‌ها و مدارس انجام نگرفته بود بنابراین با تصویب دولت جدید، مقرر شد که مدیران مدارس نیز در این موضوع دخیل باشند و این مصوبه ابلاغ شده و براین اساس هماهنگی‌های بین‌بخشی با مدیران مدارس در حال انجام است. همچنین برای تأیید صحت رانندگان، بازه زمانی جدیدی تا آذرماه تعیین شده است.

زاکانی در مورد قیمت گذاری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات گفت: قیمت‌گذاری برای خدمات ثبت‌نام شده در سامانه "سپند" کاملاً بر اساس ضوابط تعیین شده است. اما آن دسته از خدماتی که خارج از این سامانه انجام می‌شود، تحت نظارت ما نیست و اشرافی بر آن نداریم. این موارد خارج از چهارچوب نظارتی ما قرار دارند و قرار نیست تحت نظارت شهرداری باشند. خدماتی که در چارچوب سامانه "سپند" ارائه می‌شود، کاملاً منطبق بر ضوابط و مقررات است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط