یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 15:51

کد خبر 637400

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:24:35


شوهرم از وقتی دانشجوی دکتری شد، انگار من را نمی‌بیند  


خراسان/   شوهرم از وقتی دانشجوی دکتری شد، انگار من را نمی‌بیند  

پاسخ مشاوره 
مخاطب گرامی، آن‌طور که از پیامک‎تان برداشت کردم، تعهد شوهرتان به شما و زندگی‌تان مشهود است اما کم‌توجهی این مدت اخیر از سوی وی و غرق‌شدن در مطالعه و درس خواندن، احساس بدی را در شما ایجاد کرده که کاملا قابل درک است. توجه داشته باشید که شما از سویی درخصوص آرامش‌دادن به همسرتان برای درس‌خواندن مسئولیت دارید و از سوی دیگر او هم باید توجه متعارف به زندگی و همسر خود داشته باشد.
صحبت‌های احساسی را بیشتر کنید
در خصوص نیازها و انتظارات خود با شوهرتان صحبت کنید. در نظر داشته باشید او فعلا فشار زیادی را متحمل می‌شود، پس بهتر است قبل از گفت و گوی دو نفره به او بگویید که شرایطش را کاملا درک می‌کنید و خواهان موفقیت او هستید. زمانی که همسرتان صحبت می‌کند به او کاملا توجه کنید و سر خود را به نشانه تایید صحبت‌هایش تکان دهید تا بهره بیشتری از این گفت‌وگوها ببرید. همچنین بدانید که لمس و نوازش جسمانی برای شوهری که کم توجه شده؛ بسیار کارساز است و صمیمیت و علاقه‌مندی مردان با نوازش افزایش می‌یابد. این کار باعث می‌شود که صحبت احساسی بین شما و همسرتان بیشتر شود و راحت‌تر احساسات خود را بیان کنید.
مدام اعتراض نکنید

شوهرتان را ابدا سرزنش نکنید. رفتار او را به همان میزان و سطحی که هست برایش توضیح دهید. اصلا درباره بدی و خوبی آن قضاوت نکنید. در ضمن فقط اعتراض نکنید و اگر به همسر خود پیشنهادهایی برای تغییر می دهید اما او با حالت دفاعی برخورد کرد، از او بخواهید نظر خود را راجع به این موضوع بیان کند و راه‌حل پیشنهادی خود را بگوید.

این خطر را جدی بگیرید

مراقب باشید که سردی کامل بر زندگی‌تان مستولی نشود. جذابیت ظاهری برای خود ایجاد کنید. تعریف و تمجید از شوهرتان را فراموش نکنید و از یادآوری خاطرات خوش گذشته غافل نشوید. به هرحال باید در نظر داشته باشید که اگر برای حل این مشکل چاره‌ای نیندیشید، دوری و سردی کامل بر زندگی‌تان مستولی می‌شود و دیگر نمی‌توان کاری از پیش برد. بنابراین تا دیرتر نشده، اقدامی مهم برای آن اتخاذ کنید.

نویسنده: فریبا البرز | ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط