یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 19:00

کد خبر 637423

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:40:00


بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد


ایرنا/ رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارندگی‌ها همچنان در استان ادامه دارد.

مهدی صابری، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سلماس با ۱۰ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان ثبت شده است، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته شهرستان اشنویه و ارومیه نیز با بیش از پنج میلی‌متر، شهرهای پربارش آذربایجان‌ غربی بودند.
وی ادامه داد: طی شبانه‌روز پایانی تابستان امسال، در خوی، چایپاره، نقده، پیرانشهر و ماکو نیز بارش‌هایی ثبت شد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه بارندگی‌ها همچنان در استان ادامه دارد، اضافه کرد: تا روز دوشنبه بارش باران و رگبار و رعد و برق در استان به‌خصوص نقاط شمالی و مرکزی ادامه دارد و وزش باد هم در نقاط جنوبی پیش‌بینی می‌شود.
صابری با بیان اینکه از روز دوشنبه سامانه بارشی تضعیف می شود، اضافه کرد: از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری جوی آرام و پایدار همراه با مه صبحگاهی برای استان پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هشدار سطح نارنجی شماره ۲۱ با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی صادر شده است، گفت: منطقه اثر این هشدار، مناطق شمالی و تا حدودی مرکزی استان بوده و اثر مخاطره آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و سازه‌های سبک، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای خواهد بود.
وی توصیه کرد: آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای لازم است.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهپایه‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، محافظت و پوشش محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات کشاورزی و زراعی برداشت شده و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی نیز از ضروریات است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط