یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 18:59

کد خبر 637445

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:55:43


سال تحصیلی ۲۶۵ هزار دانش‌آموز استان اردبیل آغاز شد


ایرنا/ سال تحصیلی جدید ۲۶۵ هزار دانش‌آموز پایه‌های مختلف تحصیلی استان اردبیل امروز یکشنبه با نواخته شدن زنگ مهر و زنگ ایثار و مقاومت همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

امروز همه دانش‌آموزان استان اردبیل راهی ۲ هزار و ۶۶۰ آموزشگاه و مدرسه شده و سال تحصیلی ۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۳ را با حضور در حدود ۱۲ هزار کلاس درس آغاز کردند.
بر اساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، علاوه بر آماده‌سازی تمام مدارس استان، ۱۸ هزار و ۷۵۰ معلم استان نیز برای آغاز سال تحصیلی جدید و تحصیل دانش‌آموزان این استان سازماندهی شده است.
سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در آیین بازگشایی مدارس این استان، عزت و اقتدار کشور را مدیون جانفشانی جوانان در دوران دفاع مقدس و حفظ و پایداری آن را محصول تلاش جوانان مجهز به علم دانش دانست و اظهار کرد: این عزت و اقتدار کنونی کشور را باید بیش از پیش با سلاح علم حفظ کرده و ارتقا دهیم.
عاملی خواستار تلاش همه نوجوانان و جوانان برای قرار گرفتن کشور و ملت ایران در قله‌های جهانی شد و افزود: امروز در جنگ اقتصادی تنها با برتری در عرصه علم و دانش می‌توانیم به اقتدار اقتصادی و تولید ثروت برسیم.
وی روز اول مهر را به علت عجین شدن این روز از سال با شروع به تحصیل برای کسب دانش و اقتدار علمی، مقدس خواند و بیان کرد: روز اول مهر موعد آغاز حرکت و تلاش جدید برای پیشرفت کشور است.
کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در آیین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید دانش آموزان اعلام کرد: این استان در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز کرده که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال برای دومین سال پیاپی کلاس بدون معلم نداریم.
صفری از تدوین برنامه گام به گام بازگشایی مدارس شامل ۶۴ اقدام عملی خبر داد و گفت: این برنامه به شکل مطلوب اجرا و سال تحصیلی جدید با شرایط مطلوبی آغاز شد.
وی با اشاره به ثبت‌نام همه دانش‌آموزان به جز معدودی افراد در پایه‌های اول، هفتم و دهم تحصیلی افزود: برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در مناطق و نواحی آموزشی استان اردبیل، ۹ کارگروه تخصصی تشکیل شده و ثبت‌نام در مدارس بر اساس برنامه تدوین شده انجام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: خرید کتب درسی و توزیع آن در همه مدارس انجام شده و در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد و در مجموع استان اردبیل در مراحل آماده‌سازی شرایط برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در رتبه ۶ کشوری قرار دارد.
وی با اشاره به اجرای مرحله کلاس‌بندی و ساماندهی نیروی انسانی و معلمان و صدور ابلاغ همه معلمان، ابراز کرد: امسال نیز در اول مهرماه همانند سال گذشته استان اردبیل کلاس بدون معلم نداریم.
صفری با اشاره به کمبود ۲ هزار و ۱۰۰ معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اردبیل، گفت: این کمبود حاد نیست و با استمرار خدمت همکاران در آستانه بازنشستگی، به کارگیری بازنشستگان، جذب همکاران مجرب و استفاده از معلمان شاغل به شکل اضافه تدریس، کمبود نیروی انسانی مدیریت شده است.
وی بیان کرد: شعار امسال بازگشایی مدارس در این استان «همه با هم، یک صدا برای ایران قوی، مدرسه قوی» انتخاب شده و در اول مهرماه کمبود معلم و کسری نیروی انسانی نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از انجام ثبت نام سرویس مدارس در سامانه سپند خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر در این زمینه در حال جابجایی دانش‌آموزان بودند و امسال هم بستر لازم از سوی مدارس و شهرداری‌ها فراهم شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط