یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 19:01

کد خبر 637458

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:58:00


315 هزار دانش‌آموز قمی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند


ایرنا/ زنگ آغاز سال تحصیلی جدید روز یکشنبه هم‌زمان با سراسر کشور در مدارس استان قم به صدا درآمد و ۳۱۵ هزار دانش‌آموز قمی وارد کلاس‌های درس شدند.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه زمان زاده شهر قنوات برگزار شد، اظهار کرد: روز آغاز سال تحصیلی، روز مبارزه با جهل، نادانی و شیطان است؛ آنچه در مکتب اسلام و قرآن باید بدانیم و یاد بگیریم، در مدارس می‌آموزیم.
آقامیری خطاب به دانش‌آموزان، بیان کرد: دعای معلم در حق دانش‌آموز دعایی است که مستجاب شده‌است، پس باید به معلمان احترام بگذاریم.
وی به دانش‌آموزان توصیه کرد: برای درس خواندن و موفق شدن برنامه‌ریزی داشته باشید، در این صورت موفقیت بیشتر خواهد شد و به اهداف خود خواهید رسید.

افزایش ۵۸ نوبت مدرسه نسبت به سال گذشته
علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز دراین آیین گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی در یک هزار و ۶۳۳ مدرسه این استان برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته ۵۸ نوبت مدرسه اضافه‌ شده‌است.
رحیمی افزود: حدود هشت هنرستان و ۱۳ مدرسه تحویل آموزش‌وپرورش شده که یکی از مدارس، استثنایی می‌باشد که در شهر قنوات احداث شده‌است.
وی ادامه داد: در همین راستا، ۵۳ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس از قبیل میز و نیمکت خریداری شده و در اختیار مدارس قرار گرفته‌است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط