یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 20:05

کد خبر 637507

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 12:32:56


خوزستان آلوده شد


ایمنا/ بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اندیمشک و رامهرمز در وضعیت قرمز و شهرهای، شوش، شوشتر، دزفول، خرمشهر و اهواز در وضعیت نارنجی آلودگی هوا قرار گرفت.

بر اساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور، منتهی به ساعت ۱۱:۰۰ امروز _یکشنبه یکم مهر_ شاخص کیفی هوا در شهرهای رامهرمز ۱۶۰ و اندیمشک ۱۵۴ میکروگرم بر مترمکعب است که نشان دهنده وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم است.

بر اساس این سامانه شاخص آلودگی هوا در شهر شوش ۱۰۷، شوشتر ۱۲۵، خرمشهر ۱۲۰، دزفول ۱۰۱ و ایستگاه‌های شهر اهواز شامل، حفاری، نیوساید و حفاری به ترتیب با شاخص ۱۰۸، ۱۰۱ و ۱۰۲ میکروگرم بر متر مکعب و نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس (نارنجی) است که بر اساس آن افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در این مدت هوای شهر اهواز در وضعیت قابل قبول و همچنین شادگان با شاخص ۶۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت پاک قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود، بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط