یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 22:51

کد خبر 637551

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:06:43


هوای تابستانی خراسان رضوی در نخستین روزهای فصل پاییز


ایرنا/ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای استان از امروز، یکشنبه روند افزایشی خواهد گرفت و در نخستین هفته فصل پاییز سال جاری، بیشینه دما در مناطق گرمسیر به حدود ۴۰ درجه خواهد رسید.

آذر رضایی‌پور، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: دمای هوای خراسان رضوی در هفته پایانی شهریورماه خنک شده بود که با ورود توده گرم پرفشار به استان، دمای هوا افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: بیشینه دمای کلانشهر مشهد نیز در اواسط هفته جاری به حدود ۳۶ درجه خواهد رسید که نسبت به امروز افزایش دمای ۶ درجه را به ثبت می‌رساند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: وزش باد توأم با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا به خصوص برای مناطق مستعد، از دیگر پدیده‌های جوی روزهای هفته جاری است که مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.
رضایی‌پور عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته، قوچان با هفت و سبزوار با ۳۸ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه را به ثبت رسانده است.
وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلانشهر امروز بین ۱۵ تا ۲۹ درجه در نوسان خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط