یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 22:52

کد خبر 637602

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:36:00


هوای آذربایجان شرقی بارانی است؛ بارش ادامه دارد


ایرنا/ رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارانی بودن هوای بیشتر مناطق استان گفت: ناپایداری جوی و بارش باران تا بعد از ظهر دوشنبه به ویژه در نیمه شمالی استان ادامه می‌یابد.

محمد امیدفر، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ناپایداری جوی استان کاسته می شود ولی از اواخر روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود.
وی با اشاره به اینکه فعالیت اصلی این سامانه بارشی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خواهد بود، اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته تغییرات دمایی محسوسی در استان روی نخواهد داد.
رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقیبا بیان اینکه در ۲ روزهای گذشته بارش در شهرهای استان موجب لطافت و خنکی هوا شده است، گفت: بیشترین بارش در روز گذشته به ترتیب از مرند به میزان ۱۰ میلی متر، بستان آباد هشت میلی متر و آذرشهر پنج میلی متر و کمترین بارش از جلفا به میزان یک دهم میلی متر و کلیبر سه دهم میلی متر گزارش شده است.
امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تیکمه داش با دمای هفت درجه و میانه با دمای ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند.
وی اعلام کرد: دمای تبریز در این بازه زمانی در گرمترین زمان به ۲۵ درجه و در خنک ترین زمان به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و دمای فعلی این شهر ۱۴ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتی گراد کاهش یافته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط