یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 21:08

کد خبر 637606

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:47:00


بچه‌های روستای «عبد» جاسک همچنان در رویای مدرسه‌ای نو!


ایرنا/ تحصیل و فراگیری علم و دانش در «فضای آموزشی استاندارد و ایمن» به عنوان یکی از الزامات اساسی نظام تعلیم و تربیت، امروز به رویایی برای دانش‌آموزان عَبد جاسک تبدیل شده است.

اواخر سال گذشته ۲۰۰ فضای آموزشی در قالب ۸۰۰ کلاس درس در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید و هفته دولت امسال نیز ۴۶۰ کلاس درس در قالب ۱۱۴ مدرسه به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد. همچنین ۱۸۰ کلاس درس جدید نیز در قالب ۱۵ مدرسه ۱۲ کلاسه نیز در راستای ارتقای سرانه فضای آموزشی استان کلنگ‌زنی شد اما در میان این تحولات، مدرسه فرسوده و ناایمن عبد جاسک از قافله بازسازی و استانداردسازی جامانده و چشم انتظار حمایتِ نوسازی مدارس و خیران مدرسه‌ساز است.
دغدغه اصلی والدین و خانواده‌های روستای عبد جاسک، ایمن بودن محیط تحصیلی فرزندانشان است که خواستار توجه جدی به آن هستند. در چنین شرایطی می‌توان با نوسازی و ایمن‌سازی تنها فضای آموزشی این روستا، لبخند مهر را بر لبان دانش‌آموزان این منطقه جاری کرد.
حسین شریفی‌نیا، دهیار روستای عَبد بخش لیردف جاسک هرمزگان با اشاره به اینکه مدرسه روستای عَبد جاسک فرسوده و ناایمن است، اظهار کرد: ۱۵۰ دانش‌آموز این روستا در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۳-۱۴۰۴) چشم‌انتظار ساخت یک فضای آموزشی ایمن و استاندارد هستند.
شریفی‌نیا افزود: مدرسه ۶ کلاسه دوره ابتدایی «شیخ محمد عبده» تنها فضای آموزشی روستای عبد با بافتی کاملا فرسوده و تخریبی است که حدود ۱۵۰ دانش‌آموز در آن تحصیل دارند.
وی بیان کرد: سقف و دیوارهای ساختمان مدرسه در حال فرو ریختن است و ایمنی لازم را برای حضور دانش‌آموزان ندارد.
دهیار روستای عبد بخش لیردف جاسک اضافه کرد: این مدرسه مخروبه و کلنگی هر لحظه جان دانش‌آموزان را با تهدید روبه‌رو می‌کند.
شریفی‌نیا ادامه داد: وضعیت کنونی مدرسه موجب نگرانی والدین و خانواده‌های دانش‌آموزان شده و آنان حاضر به فرستادن فرزندان خود به این فضای آموزشی فرسوده نیستند و خواستار رسیدگی به وضع موجود آن هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط