یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 22:55

کد خبر 637619

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 13:50:00


۱۶ مصدوم حادثه معدن طبس در حال مداوا هستند


ایرنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکنون ۱۶ مصدوم حادثه معدن طبس توسط اورژانس به بیمارستان شهید مصطفی خمینی این شهرستان منتقل شده و تحت درمان قرار دارند.

سید محمدموسوی میرزایی روز یکشنبه اظهار کرد: از این تعداد پنج نفر از مصدومان بستری در طبس از نظر قلبی، عروقی و فشارخون شرایط پایداری دارند اما به علت افت اکسیژن در بخش آی سی یو تحت مراقبت هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱ مصدوم دیگر نیز در بخش‌های بستری با وضعیت مناسبی بستری شده‌اند اظهار کرد: از لحظات اولیه حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس، تیم های اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند افزود: مدیران اورژانس و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در لحظات اولیه از بیرجند به طبس رفتند و ۱۳ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و هشت آمبولانس دیگر نیز از مجموعه هلال احمر و معدن، در محل حادثه حضور یافتند.

وی ادامه داد: انفجار معدن در سه تونل اصلی رخ داد که کارگران دچار گازگرفتگی شده بودند، تا صبح امروز ۲۴ مصدوم از محل حادثه خارج شدند که هشت نفر از آنها افرادی بودند که برای کمک به معدن رفته و دچار گازگرفتگی شده بودند که با اکسیژن تراپی در محل حادثه، بهبود یافتند.

موسوی میرزایی با اشاره به تشکیل تیم های بحران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از لحظات اولیه حادثه معدن طبس، گفت: شهرستان‌های معین برای ارائه خدمات درمانی مشخص و تیم های بحران در این شهرستانها تشکیل شد و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی افزایش یافت به گونه‌ای که ظرفیت پذیرش ۱۵ تخت آی سی یو در طبس و ۱۵ تخت آی سی یو نیز در فردوس به عنوان شهرستان معین، ایجاد شد.

وی اضافه کرد: در طبس ۵۰ تخت بستری و در شهرستان‌ها معین نیز بیش از ۱۰۰ تخت بیمارستانی آماده است تا در صورت نیاز پذیرش و درمان بیماران به سرعت انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: تیم‌های پزشکی بلافاصله از شهرستان‌های فردوس و بیرجند به محل حادثه اعزام شده‌اند و با توجه به دستور اکید و ویژه رییس جمهور و وزیر بهداشت، تمام امکانات بسیج شده است.

وی تاکید کرد: هیچ مشکلی در تامین امکانات، تجهیزات، فضا و نیروهای درمانی مورد نیاز وجود ندارد.





پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط