دوشنبه 02 مهر 1403 - 00:45

کد خبر 637668

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 14:17:42


وجود ۲۴ هزار موقوفه بدون سند رسمی در استان یزد


ایرنا/ مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با اشاره به وجود ۲۴ هزار موقوفه بدون سند رسمی در استان گفت: تنظیم وقف نامه ها و وصیت نامه های عادی و هر نوع قولنامه عادی بدون تنظیم سند رسمی از سوم تیرماه امسال ممنوع و در محاکم قضایی بلااثر و بدون اعتبار است.

مهدی اقبال، مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد در نشست روحانیون و ائمه جمعه و جماعات با رئیس کل دادگستری استان افزود: تمام اقدامات حقوقی ( معاملات) درباره املاکی که سند حدنگار آن(تک برگ) از زمان ابلاغ و اجرای این قانون ( سوم تیرماه ۱۴۰۳ ) صادر شده باید از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و قولنامه های عادی در این موارد معتبر نیست.

وی با تشریح قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اظهار کرد: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با تأکیدات مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده و از سوم تیرماه امسال ابلاغ و اجرایی شده است.

اقبال در ادامه با اشاره به برخی تخلفات در بحث سردفتری ازدواج و طلاق بر لزوم استقبال روحانیون برای سردفتری ازدواج و طلاق با پیگیری اصلاح قانون در مجلس گفت : حضور روحانیون در جایگاه سردفتری بسیاری از مشکلات حقوقی و شرعی و حتی عرفی جامعه را کاهش خواهد داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط