دوشنبه 02 مهر 1403 - 00:46

کد خبر 637702

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 15:49:00


پلمب یک باب سردخانه پروتئینی مخفی در آبیک


ایرنا/ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: یک باب سردخانه مخفی از یک واحد پروتئینی در حومه شهرستان آبیک کشف و پلمب شد.

رضا صفرچی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اظهار کرد: واحد گشت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با همکاری بازرسان اداره بهداشت در بازدید سرزده از یک واحد عرضه پروتئینی واقع در یکی از شهرهای تابعه شهرستان آبیک، به وجود یک باب سردخانه مخفی در حیاط مخفی واقع در انتهای واحد عرضه مشکوک شدند.
وی افزود: با بررسی بیشتر و عدم همکاری متصدی واحد به منظور دسترسی به سردخانه مورد نظر و با دریافت حکم دادستانی و مأمور نیروی انتظامی ضمن ورود به محل مشخص شد که سردخانه مورد نظر فاقد مجوزهای لازم از دستگاه‌های متولی بوده و به صورت غیر قانونی احداث شده است.
صفرچی تصریح کرد: با بازدید صورت گرفته از سردخانه مذکور، تعداد ۱۹ کارتن مرغ منجمد وارداتی تاریخ مصرف گذشته، مقدار ۱۲ کیلوگرم گوشت گوساله تاریخ مصرف گذشته، مقادیری قطعه‌بندی مرغ بی‌هویت، ۱۲ کارتن فرآورده مشکوک مرغ قطعه‌بندی شده و همچنین مقادیری از آلایش مرغ تاریخ مصرف گذشته کشف شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در این بازدید متصدی واحد به مراجع قضایی معرفی و فرآورده‌هایی که از نظر ارگانولپتیکی غیر مساعد تشخیص داده شد تا جهت تبدیل ضایعات و پودر گوشت ضبط و به کشتارگاه منتقل شود.
صفرچی یادآور شد: همچنین به منظور تعیین تکلیف سایر فرآورده‌ها و کسب مجوزهای قانونی نسبت به استعلام از مراکز قضایی، واحد سردخانه پلمب شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط