دوشنبه 02 مهر 1403 - 00:47

کد خبر 637711

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 14:59:00


یک میلیارد دلار در سال؛ هزینه اضافه‌کردن بازی‌های متفرقه به گیم پس!


زومیت/ مدیر ایکس باکس معتقد است که سرویس گیم پس می‌تواند گیمرها را از کنسول‌های فعلی دور کرده و درآمد سرشاری را به جیب مایکروسافت روانه کند.
 
گیم پس ایکس باکس، یکی از سرویس‌های اشتراکی بسیار پرطرفدار در میان گیمرها به‌حساب می‌آید؛ سرویسی که از ابتدای معرفی تا به امروز، میزبان توسعه‌دهندگان، ناشران و گیمران بی‌شماری بوده است و در پشت پرده‌ی مدیریت آن، سرمایه‌گذاری عظیمی از سوی مایکروسافت قرار دارد.

به گزارش بلومبرگ، مایکروسافت سالانه یک میلیارد دلار هزینه می‌کند تا بازی‌های متفرقه و تولیدشده توسط ناشران کوچک را روی سرویس گیم پس ایکس باکس قرار دهد.

پس از انتخاب سارا باند به‌عنوان رئیس جدید ایکس باکس، نحوه‌ی مدیریت هزینه‌های مایکروسافت روی برنامه‌های ایکس باکس و پلن‌های درآمدزایی این شرکت، تغییر کرد؛ تغییراتی که سرمایه‌گذاری هنگفت یک‌ میلیارد دلاری مایکروسافت روی گیم پس، یکی از آن‌ها است.

به اعتقاد سارا باند، مایکروسافت به‌جای تولید محصولاتی که در طول زمان، ارزش آن‌ها کاسته می‌شود، روی گیم پس سرمایه‌گذاری می‌کند؛ سرویسی که پتانسیل پیشرفت بالایی دارد و ارزش بازی‌های اختصاصی ایکس باکس را نیز افزایش می‌دهد.

مایکروسافت با پرداخت چند میلیون دلار به ناشران کوچک، سهیم کردن آن‌ها در درآمدهای حاصل از فروش حق اشتراک گیم پس و همچنین، قرار دادن بازی‌های تولیدشده توسط این ناشران در معرض دید گیمرها، عناوین متفرقه‌ی زیادی را به گیم پس می‌کشاند.

در ماه آینده، اولین عنوان از فرانچایز کال آو دیوتی با عنوان Black Ops 6 وارد گیم پس می‌شود. این بازی در کنار حضور عناوین پرطرفداری از ناشران مطرح از جمله الکترونیک آرتز و یوبیسافت در گیم پس، سرویس مذکور را به یک گزینه‌ی جذاب برای گیمرها تبدیل می‌کند؛ گزینه‌ای که حتی ارزش پرداخت هزینه‌ی سرویس اشتراکی گیم پس را که اخیراً افزایش یافته است، خواهد داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط