دوشنبه 02 مهر 1403 - 01:02

کد خبر 638067

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 22:20:00


با همسرم خوبم ولی پدرهایمان با هم نمی سازند


خراسان/ پسری 23 ساله ام و یک سال است با دختر عمه 17 ساله ام عقد کرده ایم. با هم خوب هستیم، اما مشکل ما پدران مان هستند که اصلا با هم نمی سازند و با کوچک ترین حرفی دعوا راه می اندازند و دودش به چشم ما می رود. لطفا راهنمایی ام کنید.
مخاطب گرامی، همان طور که می دانید رابطه خوب زوج ها با خانواده خود و همسرشان تا حدود زیادی پیش بینی کننده میزان موفقیت آن ها در ازدواج است. با توجه به اهمیت جایگاه خانواده در جریان ازدواج و شرایط خاص شما و همسرتان که در آن قرار گرفتید، بهتراست با مدیریتی قوی راهکارهایی را به کار ببندید تا آرامش بیشتری را در زندگی تان تجربه کنید.
 تعصبات خانوادگی را کنار بگذارید
 بدون تعصبات خانوادگی رابطه بین خود و همسرتان را بهبود ببخشید. منظور از نداشتن تعصبات خانوادگی این است که نسبت به خانواده خود تعصب نداشته باشید و به دنبال برتری دادن خانواده خود به خانواده همسرتان نباشید. تلاش کنید با نگرشی منطقی به خانواده خود و همسرتان و با رعایت انصاف، مشکل تان را حل کنید.
«ما» شوید
هرگونه خودخواهی را در رابطه خود با همسرتان از بین ببرید و به ما شدن نزدیک شوید. منظور از ما شدن، این است که تعلقات شخصی خود را با همسرتان شریک و از من به ما تبدیل شوید. برای ما شدن با همسرتان باید در تصمیم گیری ها به نظرات همسرتان توجه کنید.
اجازه دخالت در زندگی تان را به خانواده هایتان ندهید
 البته شما باید از راهنمایی و تجربه  خانواده ها یتان استفاده و احترام آن ها را حفظ کنید، اما نگذارید همسرتان احساس کند که حرف، فقط حرف خانواده شماست و نظرات او برای شما اهمیتی ندارد. در اختلافات پدرهایتان دخالت نکنید در بحث های خانوادگی پدران تان، شرکت و دخالت نکنید. با توجه به این که شما و همسرتان با یکدیگر فامیل هستید، هیچ گونه طرفداری یا مخالفت در بحث های خانوادگی به شما توصیه نمی شود. با این حال، شما باید تلاش کنید رابطه پدران تان را با هر روشی که امکان دارد، بهبود بخشید؛ به طور مثال،  از یکی از بزرگان فامیل تان کمک بگیرید تا این مشکل حل شود.
از همسرتان دور نشوید
 توجه داشته باشید که یکی از رمزهای مهم موفقیت در ازدواج، درک متقابل زن و شوهر از یکدیگر است. بنابراین شما نیز باید با درک همسرتان، زمینه ساز موفقیت بیشتر در زندگی تان باشید و نگذارید اختلاف پدرهایتان، شما را از یکدیگر دور کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط