دوشنبه 02 مهر 1403 - 00:56

کد خبر 638110

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 21:28:06


معاون سیاسی‌واجتماعی استان: آذربایجان‌غربی از نظر شاخص فضاهای آموزشی وضعیت مناسبی ندارد


مهر/ معاون سیاسی‌واجتماعی آذربایجان غربی گفت: استان از نظر شاخص فضاهای آموزشی وضعیت مناسبی ندارد.

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی‌واجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد: بر همین اساس یکی از اولویت‌های مدیریت اجرایی استان ارتقا شاخص‌های زیرساختی آموزشی است و با راه اندازی نهضت مدرسه سازی در طول سه سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

وی توجه به حوزه آموزش و پرورش را یکی از اولویت‌های مدیریت عالی استان دانست و افزود: تا دهه فجر امسال نیز بیش از ۶۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: هرچند وضعیت سرانه آموزشی در آذربایجان‌غربی به طور کلی خوب نیست، اما اقدامات انجام یافته در راستای بهبود شرایط ستودنی بوده و امروز کلاس‌های جدید برای مدارس در سراسر استان ایجاد شده که دانش آموزان سال جدید تحصیلی خود را در این مدارس آغاز می‌کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس موجب شادابی و نشاط در جامعه می‌شود و از امروز بار دیگر شاهد تجلی نشاط در جامعه خواهیم بود.

ابراهیمی با اشاره به محورهای فعالیت تعلیم و تربیت اظهار کرد: فعالیت عمرانی در بیش از یک هزار کلاس درس، تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش استان با موضوعیت حمایت از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی آموزش و پرورش و نیز توجه به مناطق کمتر برخوردار در حوزه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین محورهای فعالیت بوده که موجب توسعه و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش نیز شده است.

وی گفت: امیدواریم در دولت چهاردهم نیز شاهد بهبود شرایط و توجه بیشتر به آموزش و پرورش و فضای درسی در کشور باشیم.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این آئین پیام وزیر آموزش و پرورش را به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت کرد.

‌همچنین در این آئین از خانواده معظم شهدای معلم، شهیدان فرشید عباسی، علیرضا دلسوزی و محمد رجبی نیز تجلیل شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط