دوشنبه 02 مهر 1403 - 00:58

کد خبر 638135

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 22:15:06


هر ساعت یک فقره تجاوز تازه در لندن


ایسنا/ یک رسانه انگلیسی از آمار بهت‌انگیز تجاوز در لندن، پایتخت انگلیس پرده برداشت. 

پلیس لندن شامگاه یکشنبه، آمار تازه‌ای از جنایات صورت گرفته در لندن، به‌خصوص تجاوز منتشر کرد.

براساس این آمار، هر ساعت، یک فقره تجاوز تازه در لندن گزارش می‌شود. به‌طوریکه در سال ۲۰۲۳، پلیس لندن، با بیش از ۸ هزار ۸۰۰ پرونده تجاوز، یعنی ۲۴ تجاوز در روز، روبرو شده است.

از طرفی، رسانه انگلیسی «بی‌بی‌سی» که به خاندان سلطنتی این کشور وابسته است هم‌راستا با قانون آزادی اطلاعات به داده‌های پلیس لندن دسترسی پیدا کرده و در گزارشی اعلام کرد: «بیش از ۱۹ هزار تجاوز جنسی به پلیس گزارش شده است.»

این آمار در ۵ سال گذشته با رشدی ۱۴ درصدی، به تقریبا ۲۰ هزار گزارش تجاوز جنسی در سال ۲۰۲۳ رسیده است. طبق گزارش بی‌بی‌سی، هر ۲۶ و نیم دقیقه، یک فقره تجاوز به پلیس لندن گزارش شده است.

در همین راستا، یک مرکز بحران اجتماعی در لندن، با اشاره به آمار منتشر شده از سوی پلیس و بی‌بی‌سی، ضمن توصیف این آمار به‌عنوان «آماری خطرناک و بهت‌آور» خواستار تغییرات فوری در ساختار اجتماعی انگلیس شد.

به ادعای این مرکز، فقط یک زن از هر ۶ زنی که قربانی تجاوز شده است، این جنایت را گزارش می‌ذهد.

از طرفی، به اذعان پلیس انگلیس، بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کودک خردسال نیز در سال ۲۰۲۳ قربانی تجاوز شده‌اند.

به گفته «ایان کریتچلی» رئیس شورای محافظت از کودکان در پلیس ملی انگلیس، عامل افزایش چشمگیر تجاوز به کودکان در انگلیس «فرهنگ آنلاین (برخط) مسموم» و گسترش یافتن فیلم‌های مستهجن است.

پلیس و مقامات نیز این افزایش را به گزارش مکرر تخلفات نسبت می‌دهند. بر اساس این آمار، اتهامات مربوط به جرایم جنسی در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. ۸۱۸ اتهام در سال ۲۰۱۸ وجود داشت که در سال بعد به ۸۰۰ مورد کاهش یافت، اما از سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۴۰۰ مورد رسیده است.

در ماه اوت، وزارت کشور انگلیس اعلام کرد که جرایم تجاوز به عنف که منجر به اتهام می‌شود، طولانی ترین زمان را برای بررسی اتهامات نیاز دارد.

پس از یک سری حوادث پرمخاطب خشونت علیه زنان توسط افسران پلیس متروپولیتن لندن، موضوع اعتماد عمومی به پلیس مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. یک نظرسنجی که در ماه آوریل انجام شد، تنها ۴ نفر از هر ۱۰ نفر در انگلیس می‌گویند که به پلیس اعتماد دارند و پلیس پایتخت انگلیس کمترین امتیاز را در این نظرسنجی کسب کرده است. در مجموع ۶۵۷ افسر پلیس متروپولیتن به دلیل سوء استفاده جنسی، آزار خانگی یا ترکیبی از هر دو در سال گذشته تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

در ماه اوت نیز،  مقامات انگلیس هشدار دادند که زنان و دختران در این کشور از سطوح «اپیدمی» جرایم خشونت‌آمیز رنج می‌برند.

به‌طوریکه در سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۳، بیش از ۲۰ درصد از یک میلیون جرم رخ‌داده در انگلیس را خشونت علیه زنان و دختران تشکیل می‌دهد.  بر اساس این داده‌ها، حداقل یک زن از هر ۱۲ زن هر سال قربانی جنایات خشونت‌آمیز جنسیتی از جمله تجاوز، تعقیب، آزار و اذیت و آزارهای آنلاین می‌شود.

دولت انگلیس سال گذشته خشونت علیه زنان و دختران را به‌عنوان یک تهدید ملی برای امنیت عمومی طبقه‌بندی کرد و به نیروهای پلیس گفته شد که پاسخ خود به این موضوع را همانند جرایم سازمان‌یافته در اولویت قرار دهند.

به گزارش الجزیره، در این گزارش آمده است که هزاران افسر پلیس به تازگی برای تحقیق در مورد تعرض و سایر جرایم جنسی در سال گذشته آموزش دیده اند.

با این حال در این گزارش آمده است مقیاس این خشونت به قدری عظیم است که مجری قانون به تنهایی نمی تواند به آن رسیدگی کند. تخمین زده می شود که از هر ۲۰ نفر در این کشور، یک نفر مرتکب خشونت علیه زنان و دختران در سال باشد که تعداد واقعی آنها به طور قابل توجهی بیشتر هم هست.

این گزارش به داده‌های اولیه اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تعداد بازداشت‌ها از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ میلادی ۲۵ درصد افزایش داشته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط