دوشنبه 02 مهر 1403 - 13:58

کد خبر 638486

دوشنبه 02 مهر 1403 - 11:14:00


آرین‌منش: صداوسیما باید خود را با مواضع رهبری هماهنگ کند


نامه نیوز/ یک فعال سیاسی گفت: صداوسیما عمدتا از کارشناسان مشخصی استفاده می‌کند که در طیفی می‌گنجند که مردم به آنها رأی نداده‌اند. این شرایط در حالی است که همه انتظار دارند صداوسیما خود را با نظرات رهبری هماهنگ کند.

سخنان یک کارشناس در صداوسیما و گفتن اینکه رویمان نمی‌شود و شرم می‌کنیم که بگوییم پزشکیان رئیس‌جمهور ماست، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است و البته یک پرسش مهم؛ آنکه چرا صداهایی اختلاف‌افکن در رسانه ملی شنیده می‌شود؟

جواد آرین‌منش، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «انتظار می‌رود که صداوسیما همان مواضعی که رهبر انقلاب در ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری اتخاذ کردند و همان نگاه حمایت از دولت که داشتند را پیش بگیرد. نگاه رهبری مبتنی بود حمایت از دولت جدید و با استناد به سخنان آقای پزشکیان درباره نظر مثبت رهبر انقلاب نسبت به انتخاب هیئت وزرا می‌توان به قطعیت گفت که رهبری می‌خواهند همه دولت را کمک کنند تا موفق شود. آقای پزشکیان هم می‌خواهد واقعا وفاق ملی در کشور ایجاد شود. گاهی مشاهده می‌شود صداوسیما به جای استفاده از استراتژی وفاق و همدلی و کنارگذاشتن اختلاف‌نظرها همان سیاست‌های قبل از انتخابات را تداوم می‌بخشد؛ همان سیاست‌های جبهه پایداری که بر سازمان صداوسیما حاکم است. صداوسیما عمدتا از کارشناسان مشخصی استفاده می‌کند که در طیفی می‌گنجند که مردم به آنها رأی نداده‌اند. این شرایط در حالی است که همه انتظار دارند صداوسیما خود را با نظرات رهبری هماهنگ کند».

او ادامه داد: «مسئله دیگر این است که ساختار و نیروهای انسانی صداوسیما نسبت به قبل از انتخابات هیچ تغییری نکرده است و آن افراد اکنون همان سیاست‌های سابق را ادامه می‌دهند. تردیدی نیست که سیاست‌های اختلاف‌افکن به نفع کشور، مردم و نظام نیست؛ به ویژه حالا که مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصاد وجود دارد و لازم است که همه دولت را برای حل مشکلات کمک کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من باور دارم علاوه بر صداوسیما تریبون‌هایی مانند نماز جمعه و برخی رسانه‌های معدود نظرات پایداری‌ها را منعکس می‌کنند اما در حوزه نظری به نظر می‌رسید عمر تفکرات رادیکال پایداری‌ها به پایان رسیده است و صداوسیما هم به تدریج ناچار می‌شود خود را با همدلی موجود در فضای سیاسی کشور تطبیق دهد و به سمت وحدت و همگرایی حرکت کند».

آرین‌منش در پایان گفت: «برای مثال اخیرا در صداوسیما علاوه بر توهین به رئیس‌جمهور مطرح شد که اساتید اخراجی را نباید به دانشگاه‌ها برگرداند. ادعا هم می‌شود که بازگشت اساتید خلاف قانون است. بحث این است چرا باید در صداوسیما چنین موضوعی مطرح شود در حالی که بازنشستگی پیش از موعد یا بهانه‌ به پایان رسیدن قراردادها اساسا مشخص نیست که قانونی بوده است یا نه. از طرفی وقتی از قانون سخن گفته می‌شود باید دقیق مشخص شود که آیا اتهامی علیه افراد مطرح و آنها محاکمه شده‌اند. اگر چنین نیست چه کسی می‌تواند افراد را از حقوق خود محروم کند. افزون بر اینها دانشگاه محلی تضارب عقاید و کرسی‌های آزاداندیشی است و درست نیست که بگویی هر کس سلیقه‌اش شبیه به ما نیست، باید از تدریس در دانشگاه محروم شود».


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط