دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:00

کد خبر 638487

دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:00:22


سه گردشگر مفقودی جنگل‌های سوادکوه پیدا شدند


ایرنا/ رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه گفت: سه کوهنورد در منطقه کوهستانی " خِرو نرو" سوادکوه مفقود شده بودند که با تلاش تیم امداد کوهستان سالم پیدا و به محل امن منتقل شدند.

وحید متانی، رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه اظهار کرد: شنبه شب سه کوهنورد اعلام مفقودی در منطقه " خِرونرو" کرده بودند که باتوجه به شرایط خاص منطقه، صعب‌العبور بودن و تاریکی هوا اعزام نیرو مقدور نبود.

وی افزود: اگرچه نیروهای امداد و نجات کوهستان از صبح یکشنبه برای نجات این سه کوهنورد به منطقه اعزام شدند اما ارتباط با کوهنوردان مفقود شده قطع نشده بود و با آنها در ارتباط تلفنی بودیم.

متانی، اظهار داشت: راهنمایی‌های لازم از سوی مسئول تیم کوهستان به کوهنوردان داده شد و پس از دریافت مختصات جغرافیایی گردشگران مفقود شده، یک تیم مجرب امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام و اقدامات لازم جهت یافتن آنها انجام شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه، یادآور شد: پس از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه و پیمودن مسیر صعب‌العبور و کوهستانی در شرایط مه‌آلود تیم امداد و نجات به افراد مورد نظر دسترسی پیدا کردند و ضمن امداد اولیه و تغذیه به نقطه امن انتقال داده شدند.

متانی، افزود: این سه نفر گردشگران اهل تهران و قزوین بودند که به علت آشنا نبودن به منطقه کوهستانی " خِرو نرو" در بازگشت دچار مشکل شده بودند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط